• Molban

Fot och handavtryck - med vad? vattenfärg??

jag vill göra hand och fotavtryck från min dotter, men vad 17 använder man för färg?? andra praktiska råd??

tack på förhand!

• Svar på tråden Fot och handavtryck - med vad? vattenfärg??
  • Vasen

Jag använde fingerfärg, gick bra med fötterna, händerna är lite knepigare med gripreflexen. Det blev mycket kladd .

• nina80

Beror på vad du vill och vad du ska ha det till. Vi gjorde fotavtryck på inbjudningskorten till dopet och då använde vi vattenfärg. Köpte en "starkare" från panduro som vi blötte klossen på som vi sedan drog över foten. Att blanda färgen med vatten och stryka över foten fungerade inte för oss. Att dra hela klossen över foten gjorde att färgen var mer koncentrerad.

• skåne1

hejsan! du kan göra saltdeg/saltlera och göra avtryck i, det blir jätte fina tavlor annars går vattenfärg bra men använd inte för mycket vatten, du kan även köpa fingerfärg den är bättre än vattenfärg och det är roligt även för oss stora haha

• jojjo113

Vi gjorde precis som nina80 gjorde..

• barasara

Vi andvänder vanlig vattenfärg som jag köpte på affärn. Sen tog jag bara vatten och gnuggade upp färgen och smetade på på fötterna. Händerna har jag inte gjort...tycker det verkar lite krångligt, plus att jag är rädd att hon ska rycka loss handen och dra den till munnen, inte så gott

• kissemjao

Jag spädde ut hobbyfärg, (flytande akryl alltså..). Det blev så rasande grannt så!

• flingflong

Köpte ett paket på Panduro..Där fanns tavlor,färger och gips. Det är en sats så man kan göra 3 tavlor..Jättekäck..189:-

• flippertjejen

Vi använde fingerfärg. Det funkade bra på foten, men handavtrycken blir mindre lyckade. Så fort han fick färg på handen så slog gripreflexen till.

Det kanske funkar bättre om barnet sover? När de är riktigt små så sover de ju så djupt.

Ett tips är att inte göra som vi: vi hade helvita kläder på sonen och grön fingerfärg överallt. Smart!

• Knytets

vill varna för Babylands fot- och handavtrycks ramar som finns i rosa "lera" (eller vad man ska kalla det)...finns i rosa, blå o grön ler-färg....
    Jätte fint ser det ut på förpackningen, men sen att leran blir så kladdig att den fastnade på rullen som man skulle rulla ut leran i i formen så den skulle bli rak o fin(HELT omöjligt) och sedan fastnade det såpass på både mina händer o dotterns fötter(tur att vi började med foten) så jag fick stå o tvätta med tvål i 5 min för att få bort rosa geggan från dotterns fot....

köp INTE den!...

Svar på tråden Fot och handavtryck - med vad? vattenfärg??