• Anonym (Förvirrad)

Kan hög stiga av rester?

Någon som vet? Gjorde abort för en månad sedan och har testat svagare och svagare pos. Har känt mig gravid den senaste veckan och haft "växtvärkssmärtor" så vad in och kollade. Där konstaterar en surtant att det är rester kvar på 25mm. Jag frågade om det kunde vara en ny graviditet men fick ett surt svar: det här är inte en levande graviditet.

Fick abortpiller med mig hem som jag tog men inget händer..

Idag är testet mycket starkare och jag känner mig osäker på om det verkligen är rester eller om det kan vara en ny graviditet? Kan rester göra att hög ökar?

Jag litar inte alls på sjukvården och dom har ju haft fel förut.

Jag ringde min bm som kollade vad dom skrivit i journalen och där stor det rester med blodflöde. Vad innebär det?

• Svar på tråden Kan hög stiga av rester?
  • Anonym (??suck??)

Varför har du haft oskyddat sex då? Klart det kan vara en ny graviditet om du inte haft skyddat sex.

• Anonym (A)

Har du testat regelbundet? Har graviditetstesten hela tiden visat positivt så har du inte kunnat få ägglossning, då är ny graviditet omöjlig.. men har det gått ett par veckor som du inte testat kan det såklart skett en ägglossning där emellan.

Har läst många gånger om barnmorskor som haft fel på ultraljud så uppfattar det som att det är svårt att se om det är en frisk graviditet om det är väldigt tidigt.. fortsätt testa, blir det starkare får du åka in. Kan ju handla om ett utomkveds som är kvar i äggledaren nånstans och det är ju farligt.

• Anonym (Förvirrad)

Du vet inget alls om varför vi gjort abort så kom gärna inte med moralpredikningar...

Tack för det andra svaret, vi ska in om ett par dagar igen kanske det blir klarare då vad det är.

Har testat regelbundet och det har blivit svagare och svagare, ett tag var det så man knappt kunde se strecket men nu är det mycket tydligare. Kan "resten" vara en ny grav?

• Anonym (A)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-12-24 10:43:45 följande:

Du vet inget alls om varför vi gjort abort så kom gärna inte med moralpredikningar...

Tack för det andra svaret, vi ska in om ett par dagar igen kanske det blir klarare då vad det är.

Har testat regelbundet och det har blivit svagare och svagare, ett tag var det så man knappt kunde se strecket men nu är det mycket tydligare. Kan "resten" vara en ny grav?

Har testerna aldrig visat helt negativt så tror jag inte att du kunnat få ägglossning, därför har jag svårt att tro att det skulle vara en ny graviditet.. men det är mycket lustigt att testen visar starkare... kanske finns någon med liknande erfarenheter som kan ge bättre svar.

Får du mer ont under julen tycker jag du ska åka in akut och kolla läget iaf så det inte är något farligt.

Beklagar ovissheten under juletider. Hoppas ni kan få en fin jul iaf :)
Svar på tråden Kan hög stiga av rester?