BIM FEBRUARI 2017
Blodbad idag, vilket jag misstänkte.
Tänker och räknar jag rätt. Cykel på 28 dagar så borde alltså ha ägglosssning typ 23-34.e?
Någon som testat rosenrot?
Nåväl, 4e försöket då.
Blodbad idag, vilket jag misstänkte.
Tänker och räknar jag rätt. Cykel på 28 dagar så borde alltså ha ägglosssning typ 23-34.e?
Någon som testat rosenrot?
Nåväl, 4e försöket då.
Hjälp. Jag rör ihop det.
Rosenrot och angus cactus ska man sluta med vid ÄL men apiforce kan man äta hela cykeln. Stämmer det?
Detta fick jag också lära mig för någon månad sen.
Rosenrot hjälper ju inte till med fertiliteten som sådan egentligen utan den hjälper till med andra funktioner i kroppen som bland annat gör att man blir piggare. Jag har fått lära mig att inte ta rosenrot just för man inte gjort studier som visar hur det påverkar fostret. Men man har också gjort studier som visar att fler kvinnor blev gravida när de åt rosenrot än utan... Tolka som man vill. Jag äter bara de vitaminer osv som kommer få äta om och när jag blir gravid. Därför äter jag nu rosenrot fram till ÄL, slutar med den till plus eller mens, men fortsätter äta gravidvitaminer, extra folsyra, magnesium och aloe vera.
Med gravidvitaminer menar jag en sån blandning vitaminer som typ mitt val kvinna fast för gravida. Den innehåller bland annat högre nivå av järn och folsyra än mitt val.
www.apoteket.se/produkt/vitaminpaket-gravid-p10077/
Det paketet köpte jag :)
De vitaminerna man får i sig i sån multivitamin tar kroppen till sig och de som inte går kissar man oftast ut. Jag tänker att det inte är fel att få i sig lite extra :) Hare dessutom alltid lågt järnvärde så järn är typ obligatoriskt för mig oavsett om jag vill bli gravid eller ej.
Jag har mens nu. Räknat ut att ÄL är 29/1.. min cykel är på pricken 28 dagar, men har ÄLtest från clearblue, men! När ska man börja testa om de är på g? Hur ofta?
Jag har med 28 dagar cykel och använder clearblue och enligt deras anvisning börjar man testa på dag 8 med deras stickor, det står superbra i deras anvisningar! Lycka till :)
Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?
Sugen på att testa.