• Cissi86A

BIM FEBRUARI 2017

Blodbad idag, vilket jag misstänkte.

Tänker och räknar jag rätt. Cykel på 28 dagar så borde alltså ha ägglosssning typ 23-34.e?

Någon som testat rosenrot?

Nåväl, 4e försöket då.

• Cissi86A
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-15 19:23:32 följande:

Hjälp. Jag rör ihop det.

Rosenrot och angus cactus ska man sluta med vid ÄL men apiforce kan man äta hela cykeln. Stämmer det?

Nu lär jag mig nya grejer! Trodde rosenrot skulle göra något M fertiliteten
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-15 19:46:04 följande:

Detta fick jag också lära mig för någon månad sen. 

Rosenrot hjälper ju inte till med fertiliteten som sådan egentligen utan den hjälper till med andra funktioner i kroppen som bland annat gör att man blir piggare. Jag har fått lära mig att inte ta rosenrot just för man inte gjort studier som visar hur det påverkar fostret. Men man har också gjort studier som visar att fler kvinnor blev gravida när de åt rosenrot än utan... Tolka som man vill. Jag äter bara de vitaminer osv som kommer få äta om och när jag blir gravid. Därför äter jag nu rosenrot fram till ÄL, slutar med den till plus eller mens, men fortsätter äta gravidvitaminer, extra folsyra, magnesium och aloe vera. 

Så.. vad krångligt detta blev. Gravidvitaminer är alltså? För kroppen kan ju inte ta upp för många olika tillskott på en gång
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-15 20:35:46 följande:

Med gravidvitaminer menar jag en sån blandning vitaminer som typ mitt val kvinna fast för gravida. Den innehåller bland annat högre nivå av järn och folsyra än mitt val. 

Hmm detta ska jag läsa mer om!
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-15 20:53:09 följande:

www.apoteket.se/produkt/vitaminpaket-gravid-p10077/

Det paketet köpte jag :)

Nu ska du få höra! E-vitamin och groddar! Hokus-pokus-släkt har jag.

Kroppen kan nämligen inte tillgodose vitaminintag i för stora mängder och olika grejer.

Att äta multivitaminer osv ger inte så mycke.

Så, nu ska jag och sambo prova detta med groddar.. *blä*

Och e-vitamin!
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-16 16:59:17 följande:

De vitaminerna man får i sig i sån multivitamin tar kroppen till sig och de som inte går kissar man oftast ut. Jag tänker att det inte är fel att få i sig lite extra :) Hare dessutom alltid lågt järnvärde så järn är typ obligatoriskt för mig oavsett om jag vill bli gravid eller ej. 

Järnvärdena på mig är också dåliga, men äter massa broccoli o tänker att de kanske duger. Är spruträdd så undviker blodprov *s*

Absolut, är med på ditt resonemang ang alla vitaminer. Frågan är bara vilken fot man ska stå på och försöka hitta de som passar en själv
  • Cissi86A

Jag har mens nu. Räknat ut att ÄL är 29/1.. min cykel är på pricken 28 dagar, men har ÄLtest från clearblue, men! När ska man börja testa om de är på g? Hur ofta?

• Cissi86A
    Sofiamy skrev 2017-01-17 21:28:34 följande:

Jag har med 28 dagar cykel och använder clearblue och enligt deras anvisning börjar man testa på dag 8 med deras stickor, det står superbra i deras anvisningar! Lycka till :)

Det känns ju så tidigt med dag 8. Eller inbillar jag mig?

Läste att man testar 1 gång/dag, men har sett flera som provar upp till 3-4 ggr/dag. Blir förvirrad
  • Cissi86A
    Isvattenis skrev 2017-02-03 12:31:19 följande:

Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?

Sugen på att testa.

Jag testade dom den här månaden och kan ju bara tala gott om dom. Provade testlagret men fick aldrig streck eller så va dom knepiga att läsa. Glad gubbe är lättare att läsa av, enligt mig.

Jag har BIM 15/2. Vet att vi prickat in de, men har verkligen noll känningar, så är inte så hoppfull denna månad.
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017