• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Mect

Hej alla! Och grattis till er sol plussat!

Är det någon som har erfarenhet av clear blues diditala ägglossningstest med dubbel hormonindikator?

Jag beställde hen en sådan för några dagar sedan och den hade kommit då jag kom hem från jobbet. Jag gjorde ett test ( skulle egentligen börjat testat igår och mensen slutade i förrgår ) och testet visade en fast glad gubbe. Jag hade ju tänkt att den skulle visa neg eller blinkande gubbe. Tror ni den kan ha vistat fel pga att jag inte testade med morgon urin?

• Mect
    Isvattenis skrev 2017-02-03 12:31:19 följande:

Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?

Sugen på att testa.

Jag testade första gången idag och fick glad gubbe på en gång! Så det blev bråttom, hehe :)
  • kicken

Hejhej!

Hoppar in här med er!

Hoppas på ett syskon. Slutade med p-piller efter semestern i sommras men än har det inte blivit nått. Började förra månaden med appen flow och vi körde före på och efter äl och nu har jag bim imorgon. Tog ett test på em men det var neg. Blev ett väääääldigt svagt spökstreck efter att tiden gått ut och jag kan ha inbillat mig. Har inte bestämt om jag ska testa med morgonurinet imorgon eller vänta. Har väldigt spända och onda bröst och mår illa mellan måltiderna. Tycks inbilla mig varje månad att jag är gravid för att få negativa test följt av tjejvecka men jag tror inte att jag är ensam, eller ? ;)

• Milou3
    kicken skrev 2017-02-03 19:41:26 följande:

Hejhej!

Hoppar in här med er!

Hoppas på ett syskon. Slutade med p-piller efter semestern i sommras men än har det inte blivit nått. Började förra månaden med appen flow och vi körde före på och efter äl och nu har jag bim imorgon. Tog ett test på em men det var neg. Blev ett väääääldigt svagt spökstreck efter att tiden gått ut och jag kan ha inbillat mig. Har inte bestämt om jag ska testa med morgonurinet imorgon eller vänta. Har väldigt spända och onda bröst och mår illa mellan måltiderna. Tycks inbilla mig varje månad att jag är gravid för att få negativa test följt av tjejvecka men jag tror inte att jag är ensam, eller ? ;)

Nej du är verkligen inte ensam!

Men som någon sa till mig för ett tag sen "om man velar mellan att känna att man är gravid och inte så är man inte det, om man däremot är säker så är man"

Vette sjutton men kanske ligger nåt i det?
  • kicken
    Milou3 skrev 2017-02-03 19:51:27 följande:

Nej du är verkligen inte ensam!

Men som någon sa till mig för ett tag sen "om man velar mellan att känna att man är gravid och inte så är man inte det, om man däremot är säker så är man"

Vette sjutton men kanske ligger nåt i det?

Hm kanske är så. Men den här gången är illamåendet där. Jag är helt lugn, den här gången känns det fan som att det är på riktigt. ^^

Time will tell ^^
  • Cissi86A
    Isvattenis skrev 2017-02-03 12:31:19 följande:

Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?

Sugen på att testa.

Jag testade dom den här månaden och kan ju bara tala gott om dom. Provade testlagret men fick aldrig streck eller så va dom knepiga att läsa. Glad gubbe är lättare att läsa av, enligt mig.

Jag har BIM 15/2. Vet att vi prickat in de, men har verkligen noll känningar, så är inte så hoppfull denna månad.
  • Mect

En dag innan mens fick jag svagt positivt på gravtest. Även positivt idag, två dagar efter mensen upphörde. Tidigt missfall misstänker jag. Någon som har erfarenhet?

• JessK
    Mect skrev 2017-02-04 06:54:59 följande:

En dag innan mens fick jag svagt positivt på gravtest. Även positivt idag, två dagar efter mensen upphörde. Tidigt missfall misstänker jag. Någon som har erfarenhet?

Kan även vara en nidblödning.

Jag fick en blödning när jag väntade min första, å idag är han en pigg o glad snart 6åring
  • Milou3
    Mect skrev 2017-02-04 06:54:59 följande:

När jag fick missfall sist så testade jag negativt dagen efter jag börjat blöda. Så vet inte, du kanske bara fick en nidis? Är testet starkare än det var innan du började blöda så är du nog gravid ändå!
  • Mect
    Milou3 skrev 2017-02-04 08:35:16 följande:
    När jag fick missfall sist så testade jag negativt dagen efter jag börjat blöda. Så vet inte, du kanske bara fick en nidis? Är testet starkare än det var innan du började blöda så är du nog gravid ändå!
    Det kändes inte som en nidblödning då det var en rejäl blödning, precis som vanlig mens....
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017