• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • LinaJ87
    Tumvante skrev 2017-02-15 12:30:18 följande:

Det hade min väninna med sin son, allt var och är bra med honom

Men jo, jag håller tummarna

Tack! Pratat med barnmorska och även om hon inte sa något direkt lugnande så hjälpte det. Plus att jag fick tid för hälso/inskrivningssamtal. Pratade även lite med mor, som listade ut att jag var gravid innan jag ens själv visste säkert.

Ska gräsplan slappna av och njuta nu <3
  • HoppasPåEnTill
    Isvattenis skrev 2017-02-15 07:22:57 följande:

Ägglossningstest

Lördag 2 test

Söndag 2 test

Måndag 3 test

Tisdag 3 testa (de näst längst ner är från igår kväll kl 21)

Onsdag idag på morgon urin efter 4 min

Fattar nada

De sjunker aldrig. De ser då ut först men efter 5 min är dom lika starka. Suck

Så där ser de ut för mig också. Hela tiden. Har köpt rosa stickor nu och ska se om de funkar bättre.
  • Isvattenis
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-15 13:05:19 följande:

Så där ser de ut för mig också. Hela tiden. Har köpt rosa stickor nu och ska se om de funkar bättre.

Men de är ju såå irriterande. Hade du så hela månaden sist?
  • Plums24

Någon mer som tempar? Jag började denna månad med det. Jag vet att min normal temp är ungefär mellan 36.4 - 36.5. Nu sen äl ligger den mellan 36.7 och 36.8. Tre dagar kvar till mens och jag hoppas tempen ligger kvar då det kanske är ett gott tecken :)

• HoppasPåEnTill
    Isvattenis skrev 2017-02-15 13:48:36 följande:

Men de är ju såå irriterande. Hade du så hela månaden sist?

Ja, de veckorna jag testade. Testar nu de rosa och de är mycket svagare i strecket. Kör dem paralellt ett tag.
  • Isvattenis
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-16 11:49:04 följande:

Ja, de veckorna jag testade. Testar nu de rosa och de är mycket svagare i strecket. Kör dem paralellt ett tag.

Okej. Va spännande. Uppdatera om hur de hår :) jag testade inte på förmiddagen. Kände att de inte va någon idé. Bli ändå bara sur när alla är lika positiva. :P

Testar efter jobbet så får vi se. Vi har sex varannan dag fram till mens iaf så får vi se.
  • Isvattenis
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-16 11:49:04 följande:

Börjar som sjunka?
  • Plums24

Hej! Fler som väntar på tant röd just nu? Jag har BIM idag och min mens brukar alltid komma direkt på morgonen eller under förmiddagen. Men inte ett spår idag. Hade mensvärk igår som kom till och från vilket jag aldrig brukar ha. Även idag har jag känt av svagt sådär. Utöver det har jag bara en massa vattniga flytningar fram tills nu på kvällen då jag såg att jah fått en kock vitgul (?) flyning. Utöver detta är jag enormt trött och vaknade nyss efter att ha somnat på soffan i två timmar. Har också haft ömma bröst sen dagen efter ÄL och haft svagt illamående. Hoppas verkligen att tant röd håller sig borta nu !

Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017