• Widdy

Nyligen plussat och vill följas åt?

Hej. Jag är ny här på familjeliv men jag är också ny plussad. På julaftons morgon fick vi reda på att vi var gravida, troligtvis i vecka 5 nu. Det är första gången på alla sätt för mig och jag skulle gärna vilja prata med någon eller några som är i samma skede av livet som vill stöta och blöta alla funderingar som uppstår. Kanske starta en FB grupp? Jag är i alla fall 27 år och bor i Stockholm med sambo. Berätta gärna vem du är, skulle vara kul att följas åt den kommande tiden.  

• Svar på tråden Nyligen plussat och vill följas åt?
  • West50's
    Widdy skrev 2017-01-02 10:12:22 följande:

Hej. Jag är ny här på familjeliv men jag är också ny plussad. På julaftons morgon fick vi reda på att vi var gravida, troligtvis i vecka 5 nu. Det är första gången på alla sätt för mig och jag skulle gärna vilja prata med någon eller några som är i samma skede av livet som vill stöta och blöta alla funderingar som uppstår. Kanske starta en FB grupp? Jag är i alla fall 27 år och bor i Stockholm med sambo. Berätta gärna vem du är, skulle vara kul att följas åt den kommande tiden.  

Bor i västra Götaland oxå v.5 finns en sida för Stockholm om du är intresserad av folk i närheten. :)
  • risenta

Hej! Jag har oxå nyligen plussat ( plussade 8.e december). Jag är nu i vecka 9 + 3. Jag bor i Stockholm och är 33 år :)

• Widdy
    West50's skrev 2017-01-03 07:18:11 följande:
    Bor i västra Götaland oxå v.5 finns en sida för Stockholm om du är intresserad av folk i närheten. :)
    Tack för tipset men det spelar inte så stor roll vart folk bor. När går du över till vecka 6? Tycker det känns så nervöst nu i början att något ska gå fel och vill bara att de närmaste 8-9 veckorna ska passera. 
  • Widdy
    risenta skrev 2017-01-03 07:36:34 följande:

Hej! Jag har oxå nyligen plussat ( plussade 8.e december). Jag är nu i vecka 9 + 3. Jag bor i Stockholm och är 33 år :)

Hej, Grattis vad kul. Hur har den första tiden varit för dig? 
  • reginaw

Hej.

Jag plusade också på julafton, däremot lite längre gången. Går in i v10 idag 4/1 och har väl fortfarande inte bestämt mig helt hundra ännu.
    Bor i Sthlm, är 28 och kommer vara ensam i detta om jag behåller barnet.

• West50's
    Widdy skrev 2017-01-03 09:16:26 följande:

Tack för tipset men det spelar inte så stor roll vart folk bor. När går du över till vecka 6? Tycker det känns så nervöst nu i början att något ska gå fel och vill bara att de närmaste 8-9 veckorna ska passera. 

På fredag tror ja de blir ja går över till v.6 är 4+5 nu :) ja jag är jätte nervös efter förra missfallet.. men försöker tänka positivt!!
  • Lincha77
    Hej på er alla och STORT grattis till era plus! Själv plussade jag 30/12 så BF 7/9 :) Men måste bara fråga, hur mycket graviditetssymptom har ni? Jag har knappt några, ömma bröst och molvärk i magen till och från men inget annat?? Man blir ju orolig när man knappt känner av det men det kanske är för tidigt? 4+6 idag. 
  • Widdy
    reginaw skrev 2017-01-04 02:03:34 följande:

Hej.

Jag plusade också på julafton, däremot lite längre gången. Går in i v10 idag 4/1 och har väl fortfarande inte bestämt mig helt hundra ännu.
    Bor i Sthlm, är 28 och kommer vara ensam i detta om jag behåller barnet.

Jag förstår, hur går tankarna? jag är så tacksam för att jag har min sambo som har fötterna på jorden, då jag inte har det just nu. Måste vara tufft att ta dessa beslut på egen hand. Skickar en styrkekram! 
  • Widdy
    West50's skrev 2017-01-04 08:28:28 följande:
    På fredag tror ja de blir ja går över till v.6 är 4+5 nu :) ja jag är jätte nervös efter förra missfallet.. men försöker tänka positivt!!
    Ja det är väl det enda man kan vara, positiv. Jag håller tummarna för oss, jag går över till v 6 imorgon. Känns som om tiden går så otroligt långsamt! 
  • Widdy
    Lincha77 skrev 2017-01-04 09:49:22 följande:
    Hej på er alla och STORT grattis till era plus! Själv plussade jag 30/12 så BF 7/9 :) Men måste bara fråga, hur mycket graviditetssymptom har ni? Jag har knappt några, ömma bröst och molvärk i magen till och från men inget annat?? Man blir ju orolig när man knappt känner av det men det kanske är för tidigt? 4+6 idag. 
    Verkar som att vi ligger exakt lika just nu :) Nästan så att man vill fira varenda vecka. Jag tycker att de har kommit mer och mer i slutet av vecka 5. Har blivit tröttare, illamåendet kommer då och då, har spytt men det kan också bero på min astma och att jag inte får ta min förebyggde astma medicin just nu. ont i brösten och molande i magen. Det hugger till i magen också i bland men jag antar att det e gaser eller sega tarmar. Vissa slipper ju symptom mer eller mindre så kanske har du tur ;) nog inget att oroa dig för. 
  • Mediamamman

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Social media influencer, småbarnsförälder och företagare
  • Widdy
    Mediamamman skrev 2017-01-04 11:17:03 följande:

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Hej, det låter som en riktigt tuff sits, jag hoppas att ni kan komma överens om ett gemensamt beslut! Om man vill tror jag inget är omöjligt, framförallt inte att ge alla barn uppmärksamhet och kärlek! Hoppas det går vägen för dig <3 
  • reginaw
    Widdy skrev 2017-01-04 11:07:01 följande:

Jag förstår, hur går tankarna? jag är så tacksam för att jag har min sambo som har fötterna på jorden, då jag inte har det just nu. Måste vara tufft att ta dessa beslut på egen hand. Skickar en styrkekram! 

Det kommer bli tufft och bestämde mig igår kväll för att satsa på detta då jag såg mitt knyte på UL då jag fick åka ambulans in till gynakuten. Helt otrolig känsla <3

• Sandica

Vi plussade dagen före julafton (och sen firade jag det med vinterkräksjukan hela julhelgen :P). Så idag är det v8 (7+2) ^^. Är fruktansvärt trött, vill helst bara äta salta kex (alt chips) och brownies och är typ konstant hungrig, vet inte var jag ska ta vägen ibland när inget hjälper. Hungrig igen en halvtimme efter att man ätit liksom. Nån som har nått tips?

Jag är 28 och bor i Tyresö, södra Stockholm och det här är vår andra graviditet. Vår första - som va i augusti - slutade i missfall i v6 så allt känns jätteläskigt den här gången :S. Å andra sidan så hade jag aldrig så här mycket symptom förra gången så det känns ju mer lovande. Det blir vårt första barn i alla fall om allt går vägen. BF är 26 augusti - min födelsedag. Så fick världens bästa julklapp och får förhoppningsvis världens bästa födelsedagspresent <3

• Mediamamman

Hur mår alla?
    Själv är jag trött, andfådd och lätt illamående till o från.
    På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

• reginaw
    Mediamamman skrev 2017-01-11 09:19:32 följande:

Hur mår alla?

På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

Jag är trött konstant, illamående, jobbigt lågt blodtryck och har till och från fruktansvärda smärtor i livmodern. Är idag 10+0 och ska på inskrivning imorgon :)
  • Sandica
    Mediamamman skrev 2017-01-11 09:19:32 följande:

Hur mår alla?

Jag blir så himla lätt åksjuk numera ><. Åka tunnelbana är pest. Och jag blir tom nästan åksjuk när jag kör bil! 

Men överlag mår jag ändå bättre nu än för bara några dagar sen, vilket gör mig nojig att det ska gå åt helvete :S. Är tveksam till om jag ska göra VUL, har fått för mig att risken för missfall ökar?
  • Mediamamman
    Sandica skrev 2017-01-12 08:36:19 följande:
    Jag blir så himla lätt åksjuk numera ><. Åka tunnelbana är pest. Och jag blir tom nästan åksjuk när jag kör bil! 

Men överlag mår jag ändå bättre nu än för bara några dagar sen, vilket gör mig nojig att det ska gå åt helvete :S. Är tveksam till om jag ska göra VUL, har fått för mig att risken för missfall ökar?
    Har inte hört nått om att de skulle öka risken för missfall. Ska göra ett vul i morgon så kan fråga om jag kommer ihåg ????
  • Sandica
    Mediamamman skrev 2017-01-12 22:27:04 följande:

Har inte hört nått om att de skulle öka risken för missfall. Ska göra ett vul i morgon så kan fråga om jag kommer ihåg ????

Hur gick det? Kom du ihåg att fråga?:)
  • reginaw

Äntligen händer det lite. Fått tid både för KUB och RUL, allting känns fortfarande så overkligt även fast jag sett VUL.
    Börjar dock få riktiga oroskänslor inför KUB, att det ska ha hänt något och hjärtat slutat slå eller så på lillen. Både barnets pappa och hans pappa har medfödda hjärtfel så är jätteorolig att något ska hända där.

Svar på tråden Nyligen plussat och vill följas åt?