• Sandica

Nyligen plussat och vill följas åt?

Vi plussade dagen före julafton (och sen firade jag det med vinterkräksjukan hela julhelgen :P). Så idag är det v8 (7+2) ^^. Är fruktansvärt trött, vill helst bara äta salta kex (alt chips) och brownies och är typ konstant hungrig, vet inte var jag ska ta vägen ibland när inget hjälper. Hungrig igen en halvtimme efter att man ätit liksom. Nån som har nått tips?

Jag är 28 och bor i Tyresö, södra Stockholm och det här är vår andra graviditet. Vår första - som va i augusti - slutade i missfall i v6 så allt känns jätteläskigt den här gången :S. Å andra sidan så hade jag aldrig så här mycket symptom förra gången så det känns ju mer lovande. Det blir vårt första barn i alla fall om allt går vägen. BF är 26 augusti - min födelsedag. Så fick världens bästa julklapp och får förhoppningsvis världens bästa födelsedagspresent <3

• Sandica
    Mediamamman skrev 2017-01-11 09:19:32 följande:

Hur mår alla?
    Själv är jag trött, andfådd och lätt illamående till o från.
    På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

Jag blir så himla lätt åksjuk numera ><. Åka tunnelbana är pest. Och jag blir tom nästan åksjuk när jag kör bil! 

Men överlag mår jag ändå bättre nu än för bara några dagar sen, vilket gör mig nojig att det ska gå åt helvete :S. Är tveksam till om jag ska göra VUL, har fått för mig att risken för missfall ökar?
  • Sandica
    Mediamamman skrev 2017-01-12 22:27:04 följande:

Har inte hört nått om att de skulle öka risken för missfall. Ska göra ett vul i morgon så kan fråga om jag kommer ihåg ????

Hur gick det? Kom du ihåg att fråga?:)
Svar på tråden Nyligen plussat och vill följas åt?