Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF 1-15 Juli

Beebii skrev 2017-01-21 23:20:25 följande:

Å jag har inte rul förrän 22/2! En evighet dit och nu när jag gått in i v.15 börjar jag noja då jag inte känner av bebisen... är ju fortfarande för tidigt inser min logiska hjärna men inte resten! Känner kulan och själva livmodern men inget fladdermöss eller sprattel....äsch hur lång tid ska man vara gravid egentligen? Tror inte jag var gravid så här länge med de andra två barnen. Iaf tycker min hjärna att det går sjuuuukt långsamt nu....

Åh, kunde vara jag som skrev! Ska också på RUL först 22/2. Då är jag i slutet av vecka 20. Känns så otroligt långt dit. Sista veckan har jag börjat bli såå otålig. Det känns som tiden sniglar sig fram! Vill bara gå i ide någon månad.
  • narie24
    Beebii skrev 2017-01-22 08:33:43 följande:

Haha ja men eller hur! v.20 liksom? Så sen brukar jag aldrig göra ul, har dock gjort ett tidigt privat i v.8 samt kub där vi fick göra 2ggr pga bebisens placering så jag har ju sett bebis 3ggr men fattar ändå inte att det nu är en decimeter stor alien i min mage? Jag är allt lite trög nu.... har inte berättat på jobbet än heller så känns som man lever något slags dubbelliv! :-/

Önskar man kunde få ett RUL i alla fall en vecka tidigare ????. Jag är så dålig på att vänta.

Har för mig att jag varit i v 19 de tidigare ggrna.

Har inte berättat för chefen än, men de flesta av mina kollegor vet. Måste gömma lilla maggen ändå på jobbet. Arbetar som lärare och känns för tidigt att berätta för föräldrarna redan nu. Efter RUL går jag ut med det har jag tänkte. Ska bli skönt att ha vilka kläder jag vill. Känner mig så plufsig i mina stora skjortor.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 19:21:18 följande:

Det kan om vi har tur rätta till sig, men det kan också vara starten till ttts. Man är ju ändå tacksam att de agerar så snabbt.

Håller alla fingrar o tår!
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 13:10:56 följande:

Bara en tvilling klarade sig...Edvin klarade sig inte..

Åh, finns inga ord!! Hur känner ni nu? Håller ni ihop? Hur ser det ut med den andra lillkillen?
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-28 18:19:45 följande:

Här är en till som befinner sig i spökveckorna, enda symtom jag har är foglossning och sammandragningar. Till råga på allt så har min mage KRYMPT. Alltså det syns inte knappt att jah är gravid.. googlade på det och set verkar inte vara helt ovanligt att svullnaden lägger sig såhär sent ?! Någon mer son upplever magen som mindre??

Tittade mig själv i spegeln precis och upplever också magen som mindre. Kanske svullnaden gått ner eller så har man helt enkelt vant sig? Att man blir lite blind? Förra veckan var det två inte jättenära kollegor som försynt frågade om jag väntade en liten. Så tydligen syns det, trots alla pösiga skjortor ;).
  • narie24
    Beebii skrev 2017-01-31 21:26:38 följande:

Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.

Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!

Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/

Jag har också huvudvärk! Hade ont från att jag vaknade mest hela dagarna häromveckan. Tänkte kontakta bm men så lättade det ngn vecka. Men igår o idag är det tillbaka :(.

Jag väntar tredje barnet. Var på inskrivningen i december och sedan skulle det egentligen dröja länge innan jag skulle komma igen (mars tror jag eller april), men då jag hade lite högt socker bokade hon in en tid emellan. Så ska dit på torsdag, sen dröjer det till april.

Det är väl bara med första man går ofta?

Har ni så att ni kan ringa er bm om ni funderar över ngt? Har flera saker jag billiga svar på, tur att jag ska dit nu så får vi se vad hon säger om huvudvärken, sockret, foglossning mm.
  • narie24
    ciwny skrev 2017-02-02 18:35:20 följande:

Min mage har fullkomligt exploderat i storlek senaste veckan! Någon annan som upplever samma sak? Går in i vecka 19 nu men jag tycker ju att det ser ut att vara längre än så alt att jag varit gravid flera gånger tidigare. Hade tänkt vänta till sportlovet med eleverna men jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag hoppas att det går i perioder och stannar av nu ett tag.

Tror att jag känner något där inne. Lite som små bubblor som spricker liksom. Kan det stämma? Lättast om jag ligger stilla på rygg men senaste dagarna även när jag sitter.

Är bara i v17 men känner likadant. Magen har blivit mkt större sista veckorna. Hade också tänkt vänta till sportlovet med mina elever men det blir svårare o svårare att dölja.
  • narie24
    sobrio88 skrev 2017-02-06 09:38:09 följande:

Köpte en tensapparat förra veckan, men har inte använt den förrän idag. Måndagar har varit hemska hittills för foglossningen, första skoldagen och sitta still i en obekväm stol från 8-16 direkt efter helgen har inte varit att leka med. Nu när jag använt den en timme så är jag väldigt glad att jag köpte den och inte lånade från sjukgymnasten så man måste lämna tillbaka efter förlossningen :D den lär göra underverk med min stela kropp efter graviditeten också <3

Måndagar är värst för mig med. Gissar att det är

Omställningen från helgen som bidrar.

Ska till sjukgymnast om 2 veckor, får se vad det leder till.
  • narie24
    Brennda skrev 2017-02-08 17:52:26 följande:

Nu har vi gjort ultraljud och allting såg fin ut! det är en flicka vi väntar :)

Grattis till flickan!
Svar på tråden BF 1-15 Juli