Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF 1-15 Juli

Svårt att skriva om sina krämpor och besvär efter de sorgliga beskeden från Gröna Druvan men jag gör ett försök...

Jag är så himla trött fortf och blir andfådd av att gå i trappor eller när jag måste skynda mig. Känner mig klumpig och ogravid. Är nu i v.17 och är svullen om magen fortf men känner ingen bebis så ibland tror jag att det inte är någon där. Mår ju dock illa och svårt med viss mat och doft. Magen är helt upp och ner, torr hud och ömma bröst. Sk spökveckor kanske men man vill ju ha någon bekräftelse, kanske för att ingen pratar om det med mig direkt, har fortfarande inte berättat på jobbet och det känns så dumt för långt kvar samtidigt som det ju inte är det.... skjuter hela tiden på det. Någon mer som känner så? :-/

• Beebii

Gröna Druvan jag förstår att det känns oroligt konstigt och väldigt mycket att ta in på samma gång. Vet inte hur man själv skulle reagera om något händer bebisen nu. Man blir självklart helt förstörd men om man orkar ta tag i att göra nya försök så kan det ju gå bättre. Usch nä jag vet inte... :-/

Osäker om jag kände av bebisen idag trots allt! Satt på en stol men lite framåtlutad så magen klämdes lite då kände jag en liten rörelse som kan ha varit en arm eller ett ben som drogs på insidan. Sen inget mer såklart... men hoppas och känner efter hela tiden!

• Beebii
    Brennda skrev 2017-01-30 08:15:15 följande:

Får nog också skaffa en sådan. Är bara rädd för att jag inte ska kunna hitta hjärtljuden och oroa mig ännu mer.

Men det kanske inte ska vara så svårt att hitta dessa veckor?

Jag känner inget heller, är i v.16+3 och kanske känt en el två rörelser men är så osäker så kan lika bra vara tarmarna. Har en doppler sen tidigare graviditet som jag lånat ut men ska få tillbaka i veckan och det brukar vara ganska enkelt att hitta om man bara har tålamod och lyssnar igenom flera områden. Tror som Haiduchi att jag har moderkakan i framvägg, har varit så tidigare och kände första i v.16, andra i v.18 så får se när denna gör sig tillkänna. Känner dock livmodern växa när jag ligger på rygg och känner nedanför naveln. Dessutom alla symptom kvar så är inte så orolig
  • Beebii

Måste bidra med magbild igen blir så full i skratt över vad stor den ser ut! Kan dra in den en del men det känns jobbigt så hemma ser det ut så här nu i v.16+3!

• Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-30 13:15:42 följande:

Tog denna bilden i lördags kväll...tror det är början på vecka 18. Får lite olika bud på varje ultraljud..

Fin ju! Kan du dölja den för någon eller är det helt öppet nu? Jag har inte berättat på jobbet än men tycker att jag får lite blickar
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 06:21:57 följande:

Då är dagen D här.... Nu ska vi få reda på hur det går för honom i magen. Aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Kommer inte klara av att titta på skärmen..

Ååh lycka till! Hoppas så att lilla Olle lever frodas och utvecklas till en starkare bebis nu!
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 20:46:16 följande:

Ja, det finns ju risker pga operationen. Tyvärr är det ju inte riktigt någon som kan säga hur fostren/barnen reagerar i längden på operationen, då den dels inte görs på så många varje år och helst inte gjorts så överdrivet länge. De säger/tror iaf att ju längre tid det ser bra ut efter operation, desto mer ökar ju chansen att allt går bra.

Sen finns ju även risk för för tidig födsel om kroppen bestämmer sig för att stöta ut den döda...

Sen är det ju också så att eftersom de är så få som opereras för detta så vill de ju följa upp noga, och det kommer de att göra långt upp i skolåldern.

Men va skönt att allt var bra nu! förstår att ni är lättade och lyckliga men får ta en dag i taget. Bra oxå att ni får kontrolleras så regelbundet hela vägen nu!
  • Beebii

Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.

Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!

Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/

• Beebii

Ja jag fick RUL framflyttat efter kub testet så nu blir det i vecka 20 men då borde jag ju ha en ny tid början på mars eller så?! Ska ringa bm imorgon (om jag kommer ihåg) och fråga om huvudvärken och ny tid! Tack för era svar

Så huvudvärk, trött, fortfarande väldigt ömma bröstvårtor, illamående av viss mat, äter hellre något färdigt än lagar maten själv, molvärk i magen, inga rörelser än och har inte fått höra något hjärtljud (men sett på kub) deppig, grinig, dåligt tålamod och massa annat. Så kul har vi det :,-)

• Beebii

Så mysigt med all ul! själv har jag äntligen fått tillbaka min doppler från en vän och kunde lyssna på bebis ljuden där inne! Först var det bara navelsträngen som svischade men så plötsligt hittade jag på hjärtat! Bebisen låg inte så som jag har trott till höger utan nere till vänster så glad över det lilla och känner efter hela tiden om det är bebis rörelser eller magen i allmänhet jag känner. Svårt att avgöra än dock! men nu vet jag att det är full fart därinne ändå! Wiii! :-P

Svar på tråden BF 1-15 Juli