Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Brennda skrev 2017-01-11 22:19:57 följande:

Juste det har jag med läst haha och efter att jag läste ditt inlägg här så provade jag med och där kom några pyttedroppar o jag blev hysteriskt glad och ropade på mannen och hans svar var "men älskling, ta inte slut på mjölken. Spara den till bebisen" Hahaha förstagångsföräldrar som har mycket att lära!

Hihi visst är det häftigt!!!

Grymma kroppar vi har tjejer!
  • Haiduchi
    Brennda skrev 2017-01-12 08:02:59 följande:

På tal om kroppar. Jag vägde mig imorse och vågen visade på +7kg. Blev ledsen och orolig, är ju bara i v 15+2. Hur ska detta sluta? Jag vet inte hur jag ska göra för att inte gå upp i vikt då jag konstant är hungrig men äter inte så mycket utan följer livsmedelsverkets rek. Visst sen så blir det småätande på kvällen. Chips, godis, glass. Allt som finns nära till hands och mättar snabbt. Antar att jag får sluta med det och se om detgör någon skillnad. Väger ni er?

Jag väger mig hos bm. Är lite överviktig redan sen innan, vill inte öka kopiöst i vikt. Men att vara nygravid över jul och nyår är ju förödande. Min man och jag har sagt att vi inte köper hem mer godis. Har just nu dålig kontroll på mig själv så vi tar bort det helt ur vår vardag. Vi är annars extremt duktiga på att småäta. För småätandet på kvällen är ju den värsta! Man förbränner ju inte det alls överhuvudtaget sen när man bara går och lägger sig.

Och jag har ju märkt att de gånger jag har känt barnet, ja har jag inte tryckt i mig en hel del socker då. Så för min och barnets skull, inte bara för vikten liksom, så ska jag dra ner på det drastiskt.

Min plan ser ut så här IOM att jag nu är sjukskriven och blir mindre och mindre rörlig: sen frukost, en väldigt lätt lunch, mer som mellanmål, på em lagar jag mat som min familj sen kan äta när de kommer hem och göra matlåda på. På kvällen bubbelvatten, ägg. Inga kolhydrater om jag inte ska röra på mig. Har tränings grejer hemma så jag kan cykla och ändå stärka min kropp så man inte är extremt försvagad till förlossningen. Så ser min plan ut.
  • Haiduchi

HM har mammakläder. Köpte jeans igår, så skönt! Men jag använder mig av mycket lössittande kläder generellt så tröjor och klänningar funkar bra av det jag har. Men byxor är skönt att köpa.

Igårkväll innan jag somnade kände jag sparkar, tydliga! Flera stycken i rad så vet inte vad barnet hittar på där inne. Såååå mysigt, inte känt något på några dagar så det var väldigt välkommet. :)

T
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-14 10:11:21 följande:

Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.

Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)

Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.

Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.

Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.

Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.

Känner med som du, jag måste boa nu för sen kommer fogarna att vara för jävliga.

Våra planer inför detta barnet:

Få köket klart, mannen vill byta duschdörrar.

Var på vår sista bara vuxengrej förra helgen, spa!

Sen är det att gå igenom det vi har, inte moycket kläder iaf, vi har ju sålt av med tron på att inte ha fler barn.

Annars är det nog bara att boa med möbler mm.

Hur ska ni göra med rum, mm.

Vi har två sovrum i huset, så måste fixa ett nytt.

Men tanken är att vänta med det tills barnen ska ha ovanvåningen själv, tänker när yngsta är tidigast 3-4 år.

Innan dess sover den med oss och i hallen mellan våra sovrum här uppe. tänkte först att de skulle dela rum i två år kanske. Men känns så onödigt att lägga tid och pengar att ändra om i dotterns rum så de båda får plats.

Sen är det Ju 6 år mellan dom med.

Lilla syskonet får helt enkelt sova i hallen och ha lekrum i vårt framtida sovrum där nere. Kommer ju ändå bara vilja leka där vi är. Finns inga väggar där vi ska ha vårt sovrum, ska liksom bygga ett bredvid vardagsrummet.

Har hyfsat litet hus b
  • Haiduchi

Så var man på vårdcentralen igen. Har fått uvi igen... en vecka sen jag slutade med antibiotika kuren... och idag har jag blod i urinen med. Kul. Är så nojig. Läst om hur det ökar risken för CP. Inte kul..... :(

Och ska jobba kl 14. Måste hinna..... skit dag

• Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-01-15 12:17:10 följande:

Nejjj, oflyt! Men ökad risk för CP osv är väl om man går länge obehandlad?

Hoppas det går ok på jobbet!

Ja det kan påverka hjärnan.

Ska ta upp det också nu när jag ska träffa läkare för att förlänga min sjukskrivning för fogarna på onsdag. IOM att jag är sååå känslig att få uvi.

Det går okej på jobbet, tack :)
    GrönaDruvan skrev 2017-01-15 14:12:09 följande:

Nu beställde vi vagn!

Ville helst ha en Emmaljunga Viking syskonvagn, men de är så himla dyra, så ekonomin fick styra lite.

Beställde en Carena Gotland syskonvagn med 2 liggdelar. Strax över 5000:- på rea, så är supernöjd!

Vi har ju en gammal syskonvagn hemma, men ville ha nåt nytt.

Sist klarade vi ju oss att inte sittdelarna gick att vända, så det går säkert bra nu också!

Kul med nytt!

Det är så kul när men äntligen börjar hamstra på sig lite inför barnet/ barnen ska komma :)
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-15 15:45:21 följande:

Hann du till jobbet?:)

Jag har samma som du. Lätt att få. Ska lämna ett nytt urinprov imorgon. Men har aldrig läst pm CP:( oxh jag som kan ha gått hur länge som helst med första då ja inte märker mina:(

Japp jag hann :) och lyckades hålla det i schack med, skönt!

Får nog ha en förebyggande strategi här hemma nu så jag slipper. Sova i underkläder, kanske inte så mycket mys med mannen :(. Äta tranbär kosttillskott. Läkaren jag träffade idag sa att de finns de som alltid har antibiotika hemma och tar en dos när de har en känslig period. Jag har väldigt lätt för att känna av innan det bryter ut helt så har därför innan klarat mig utan antibiotika i flera år. Men blivit svårare att få det att vända. Men får se på onsdag. Vill nog länna urinprov efter kuren för att se att allt är bra iaf.
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-15 22:28:30 följande:

Är imponerad att ni myser alls! Här har vi inte haft sex sen jag blev gravid och pga att jag tycker min man och mycket annat luktar äckligt så sover vi inte ens i samma rum sen flera veckor. Har inget behov alls av mys nu. Gärna massage på rygg och fötter, men inget mer. Så roligt har vi det. Annars är det mycket tjafs om det här med sex, eftersom jag har så mycket mer behov än honom. Han kan i vanliga fall strunta i sex helt, så för honom gör det ju inget nu, det ända är att han tycker det är tråkigt att jag inte ens vill kramas, haha

Hihi

Måste säga att jag mår oförskämt bra, förutom fogarna, denna graviditeten. Knappt illamående eller något annat. Så vår lust har nästan ökat, mannen gillar att boobsen är större haha. Men blödde lätt i början och nu uvi känslig så det ör lite tråkigt.

I passar på medan vi ännu har lust och man kan röra sig hyfsat utan att få ont.

Hoppas illamåendet och alla lukter blir bättre så ni kan sova tillsammans iaf :)
  • Haiduchi
    Beebii skrev 2017-01-17 12:52:54 följande:

Har ni kollat något på NUB teorin? Läste på lite och tydligen så ska tjejer ha rundad panna och en liten knopp som pekar neråt. Pojkar däremot har platt panna och en knopp uppåt. Runt v.13 tror jag man ska kolla så kub bilder är perfekt.

Har ni någon gissning på våran bebis i magen? här v.12+4

Om jag förstått rätt? En pojke då kanske? Vill ni ta reda på?
Svar på tråden BF 1-15 Juli