• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • GrönaDruvan

Jag har märkt att Olle är som mest aktiv på tidiga kvällen. Visst, han rör sig säkert hela tiden nästan, men det är då jag känner honom mest. Det är skönt när man hittar ett slags rörelsemönster.
    Åh vad jag vill att han klarar sig.
    Känner han faktiskt just nu också medan jag skriver.
    Inatt har jag och yngsta sonen sovit på hotell. Det var bestämt sen innan och var rädd att det inte skulle bli av nu,men det gick bra.
    Igår åkte vi in till Gbg och gick på bio, åt på restaurang och hade myskväll på hotellet. Underbart att sova på hotell. Vi åt så mycket frukost nyss så vi nästan spricker. Inte konstigt Olle har fullt upp i magen just nu av att få i sig allt gott!!

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 11:01:29 följande:

Jag har märkt att Olle är som mest aktiv på tidiga kvällen. Visst, han rör sig säkert hela tiden nästan, men det är då jag känner honom mest. Det är skönt när man hittar ett slags rörelsemönster.

Åh vad jag vill att han klarar sig.

Känner han faktiskt just nu också medan jag skriver.

Inatt har jag och yngsta sonen sovit på hotell. Det var bestämt sen innan och var rädd att det inte skulle bli av nu,men det gick bra.

Igår åkte vi in till Gbg och gick på bio, åt på restaurang och hade myskväll på hotellet. Underbart att sova på hotell. Vi åt så mycket frukost nyss så vi nästan spricker. Inte konstigt Olle har fullt upp i magen just nu av att få i sig allt gott!!

Det låter som en helt fantastiskt mysig övernattning! Vad gör't det är att få skämma bort sig och lyxa med sin äldste. Speciellt när man märker hur mkt barnet uppskattar det.

Min lille är också mest aktiv på kvällstid, speciellt efter middagen. Det var då jag kände bebisen de första gångerna och varje kväll har det fortsatt. Även om jag, allteftersom tiden går, känner rörelser vid andra tidpunkter på dygnet med.

Håller tummarna för Olle! <3
  • Haiduchi

Åh mysigt med hotell och hotell frukost.

Även min gör sig mest påmind om kvällarna. Härligt sitta i soffan känna små puffar. Kan även känna av, badvakt tror vändningar mm. Alltså ingen mini puff utan som om en stor hand vrider sig lätt mot mig. Häftigt!

Nu börjar jag verkligen räkna ner till RUL , 5 dagar till :)

Alla utom jag tror det är en flicka där inne. Fast det känns som en flicka med. Drömt om en flicka typ 4 ggr.

• Brennda

Så avundsjuk på er som känner rörelser. Här känner jag inget och jag kan inte låta bli utan att oroa mig. Går in i v.19 imorgon.

• Treansresa

Jag känner min mycket mindre nu. Men den har flyttat sig i magen så kan vara att den Ligger konstigt nu. Känner ibland när jag ligger ner. Men hjärtat slår stadigt 130-140 slag. Hade inte klarat mig utan hjärtlyssnaren dessa spökveckor. Snart är rul här och jag längtar så otroligt! 16 feb är de min tur!

• Brennda
    Treansresa skrev 2017-01-30 08:08:57 följande:

Jag känner min mycket mindre nu. Men den har flyttat sig i magen så kan vara att den Ligger konstigt nu. Känner ibland när jag ligger ner. Men hjärtat slår stadigt 130-140 slag. Hade inte klarat mig utan hjärtlyssnaren dessa spökveckor. Snart är rul här och jag längtar så otroligt! 16 feb är de min tur!

Får nog också skaffa en sådan. Är bara rädd för att jag inte ska kunna hitta hjärtljuden och oroa mig ännu mer.

Men det kanske inte ska vara så svårt att hitta dessa veckor?
  • Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-30 08:15:15 följande:

Får nog också skaffa en sådan. Är bara rädd för att jag inte ska kunna hitta hjärtljuden och oroa mig ännu mer.

Men det kanske inte ska vara så svårt att hitta dessa veckor?

Jag har inte haft svårt att hitta utan hittat fort. En gång hittade jag den dock inte och då kom oron direkt. Men den hade flyttat sig från höger till mitten. Vet dock några som ej hittat och tycker det är riktigt jobbigt,så allt beror på hur man är. När har du rul?
  • Brennda
    Treansresa skrev 2017-01-30 08:37:41 följande:

Jag har inte haft svårt att hitta utan hittat fort. En gång hittade jag den dock inte och då kom oron direkt. Men den hade flyttat sig från höger till mitten. Vet dock några som ej hittat och tycker det är riktigt jobbigt,så allt beror på hur man är. När har du rul?

Ja det är ju det jag är rädd för. Jag har rul 8/2
  • Haiduchi

Är det första barnet Brennda? Kanske har du moderkakan i framväg så barnet sparkar inåt, då känner man barnet mindre. Om jag sitter framåtlutat så känner jag det ganska mycket.

Eller om jag ätit mycket socker :D

Idag gick man in i vecka 19.

Tror ni bf blir flyttat efter RUL? Jag gissar jag blir flyttad två dagar bak. Vill ni andra veta kön?

• sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-01-30 11:25:28 följande:

Tror ni bf blir flyttat efter RUL? Jag gissar jag blir flyttad två dagar bak. Vill ni andra veta kön?

Jag fick mitt datum på ultraljud för ett par veckor sen (går in i v 18 imorgon) så jag vet inte om dom ändrar datumet vid rul då? Möjligtvis +/- nån dag.

Vi ska ta reda på kön, jag behöver lite tid att förbereda mig så det inte blir en "chock" till sommaren ;)
Svar på tråden BF 1-15 Juli