• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Beebii
    Brennda skrev 2017-01-30 08:15:15 följande:

Får nog också skaffa en sådan. Är bara rädd för att jag inte ska kunna hitta hjärtljuden och oroa mig ännu mer.

Men det kanske inte ska vara så svårt att hitta dessa veckor?

Jag känner inget heller, är i v.16+3 och kanske känt en el två rörelser men är så osäker så kan lika bra vara tarmarna. Har en doppler sen tidigare graviditet som jag lånat ut men ska få tillbaka i veckan och det brukar vara ganska enkelt att hitta om man bara har tålamod och lyssnar igenom flera områden. Tror som Haiduchi att jag har moderkakan i framvägg, har varit så tidigare och kände första i v.16, andra i v.18 så får se när denna gör sig tillkänna. Känner dock livmodern växa när jag ligger på rygg och känner nedanför naveln. Dessutom alla symptom kvar så är inte så orolig
  • Beebii

Måste bidra med magbild igen blir så full i skratt över vad stor den ser ut! Kan dra in den en del men det känns jobbigt så hemma ser det ut så här nu i v.16+3!

• GrönaDruvan

Tog denna bilden i lördags kväll...tror det är början på vecka 18. Får lite olika bud på varje ultraljud..

• Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-30 13:15:42 följande:

Tog denna bilden i lördags kväll...tror det är början på vecka 18. Får lite olika bud på varje ultraljud..

Fin ju! Kan du dölja den för någon eller är det helt öppet nu? Jag har inte berättat på jobbet än men tycker att jag får lite blickar
  • KaffeOchHybris

Går också in i vecka 19 idag. Känns spännande. Hoppas på att känna fosterröreleser snart.

Funderade om det där med RUL (min är den 10/2) och datering. Gissar att det är säkrare datering då än vid KUB-ultraljudet? Vår BF blev flyttad några dagar vid KUB för cirka en månad sedan, så jag antar att den inte lär flyttas särskilt mycket vid RUL. 

• GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-30 13:29:40 följande:
    Fin ju! Kan du dölja den för någon eller är det helt öppet nu? Jag har inte berättat på jobbet än men tycker att jag får lite blickar
    Den var så svår att dölja veckan innan operation, den var gigantisk, så är inte hemlig alls nu och det är skönt.
  • Newbie84

Hur mår ni alla nu? Jag mår lite bättre men fortfarande illa och medicinerar fullt ut, dock spyr jag inte lika ofta och är lite mindre känslig mot lukter. Har fortfarande svårt med maten då jag aldrig är sugen på något.

Tröttheten är borta och nu längtar jag så till sommaren, men först RUL om två veckor. Någon mer som känner sig nojjig för RUL? Är så orolig att nåt är fel när jag mår så dåligt :(

jag vill veta kön för att kunna förbereda sonen lite på vad det blir och för att det blir mer verkligt för mig att veta, då blir det en hon eller han istället för den :)

Har rul i v19+6 och blev framflyttad med bf på kub, då sa de att bf inte kommer att ändras på rul, men vi får se. Förra graviditeten blev jag bakåtflyttad en vecka nästan på kub och sen framflyttad några dagar på rul.

Tror jag känner lite rörelser ibland men inte regelbundet och min moderkaka är i framvägg även denna gång, sist kände jag nog inte rörelser förräns i v21-22 har jag för mig.

Nu har jag senaste dagarna haft sån sjuk mensvärk på nätterna och magen har börjat växa. Folk på jobbet kollar hela tiden för att se om de syns något märker jag.

Fina magbilder ni har lagt upp :)

• Treansresa

Jag tror jag kommer bli flyttad på rul. Vi kommer inte kolla kön då gubben ej vill. Här är min mage i 16+0 som jag fortfarande döljer sågott det går. Om 2,5 vecka släpper vi bomben.

• Brennda
    Haiduchi skrev 2017-01-30 11:25:28 följande:

Är det första barnet Brennda? Kanske har du moderkakan i framväg så barnet sparkar inåt, då känner man barnet mindre. Om jag sitter framåtlutat så känner jag det ganska mycket.

Eller om jag ätit mycket socker :D

Idag gick man in i vecka 19.

Tror ni bf blir flyttat efter RUL? Jag gissar jag blir flyttad två dagar bak. Vill ni andra veta kön?

Ja det är första barnet. Jag får väl veta moderkakans placering på rul. Ja jag tror att jag kommer bli tidigareflyttad på rul. Just nu är bf 3/7 enl sista mens.
  • Brennda

Vad fina magar!!

Jag har bestämt mig för att införskaffa mig en doppler så mannen ska köpa en på vägen hem. Har även pratat med barnmorskan och hon sa att allt var normalt men att jag fick åka in o lyssna på hjärtljuden om jag ville på onsdag.

Ska se om jag kan hitta hjärtljuden själv med dopplern, annars åker jag till mvc.

Svar på tråden BF 1-15 Juli