Inlägg från: Brennda |Visa alla inlägg
  • Brennda

BF 1-15 Juli

Haiduchi skrev 2017-01-30 11:25:28 följande:

Är det första barnet Brennda? Kanske har du moderkakan i framväg så barnet sparkar inåt, då känner man barnet mindre. Om jag sitter framåtlutat så känner jag det ganska mycket.

Eller om jag ätit mycket socker :D

Idag gick man in i vecka 19.

Tror ni bf blir flyttat efter RUL? Jag gissar jag blir flyttad två dagar bak. Vill ni andra veta kön?

Ja det är första barnet. Jag får väl veta moderkakans placering på rul. Ja jag tror att jag kommer bli tidigareflyttad på rul. Just nu är bf 3/7 enl sista mens.
  • Brennda

Vad fina magar!!

Jag har bestämt mig för att införskaffa mig en doppler så mannen ska köpa en på vägen hem. Har även pratat med barnmorskan och hon sa att allt var normalt men att jag fick åka in o lyssna på hjärtljuden om jag ville på onsdag.

Ska se om jag kan hitta hjärtljuden själv med dopplern, annars åker jag till mvc.

• Brennda
    Treansresa skrev 2017-01-31 06:00:59 följande:

Hur gick det igår? Hittade du några hjärtslag?

De var slutsålda i butik :( får se om jag orkar åka till närliggande stad och köpa..
  • Brennda
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 06:21:57 följande:

Då är dagen D här.... Nu ska vi få reda på hur det går för honom i magen. Aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Kommer inte klara av att titta på skärmen..

Lycka till!
  • Brennda
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 12:39:38 följande:

Allt har gått super bra!! Olle mår hur bra som helst. Varenda del i hans kropp är bra!! Han är en vild liten rackare som snurrar och sparkar. Jag är så lycklig just nu.

Nu blir det ultraljud varje vecka tills den dag han föds. Vi får ta vecka för vecka. Ingen vet ju hur allt kommer sluta, men just nu ser det bra ut!!

Så underbart!
  • Brennda

Nu har jag införskaffat mig en doppler. Jag fick leta ett tag efter hjärtljuden. Hörde bara ett swishande hopprep som jag antar är navelsträngen? ahittade dock hjärtat till slut och oj vad fort det gick haha. Sen försvann det och jag lyckades inte hitta det igen.

• Brennda

Där jag går finns det något som kallas för basprogram.

v.6-9 hälsosamtal

v.9-12 inskrivning

(v.11-13+6 kub)

v.18 rul

v.25 graviditetskontroll

v.28-29 glukosbelastning

v.31 graviditetskontroll

v.33 graviditetskontroll

v.35 graviditetskontroll

v.37 graviditetskontroll

v.39 graviditetskontroll

v.41 gravidtetskontroll

Min bm sa att det ser lika ut i hela regionen.

• Brennda
    Haiduchi skrev 2017-02-02 15:09:20 följande:

Samma i min region. Skåne?

Japp!
  • Brennda
    Sosozo skrev 2017-02-02 17:21:51 följande:

Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!

Vad skönt att det såg fint ut. Blev bf flyttad?
  • Brennda

Vad kul med alla rul! Längtar till min egen som är 8/2. Massa rul i tråden, så himla spännande. Hoppas det går bra för alla :D

Igår tror jag att jag kände en liten spark, långt ner i magen. Kittlade lite samtidigt som det var lite tryck i det. Vet inte om jag kan beskriva det som en sprattlande fisk eller hur jag ska beskriva det haha.

• Brennda
    FrökenMp skrev 2017-02-05 14:29:09 följande:

Nu har vi äntligen varit på rul! Det var så himla häftigt! Allt såg jättebra ut och jag blev flyttad från 7e till 4e juli så imorgon går vi in i vecka 20. Känns skönt att det gick åt det hållet:)

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känt av små sparkar så tidigt. Den låg liksom dubbelvikt så både armar och ben var ut mot magen. Det var tydligen en väldigt rörlig bebis så tog lite tid att mäta allt haha. Men vi ska få en pojke iallafall. Så himla kul:D precis som jag trodde!

Grattis, vad kul!

Då är du beräknad en dag efter mig (jag 3e juli) men du går in i v 20 en dag innan mig (jag går in på tis). Haha jag får inte ihop det. Hur som helst, jag ska på rul på onsdag så får se om jag blir flyttad. Längtar efter att få se min lilla böna som gjort sig till känna en del igår och idag :D
  • Brennda

Nu har vi gjort ultraljud och allting såg fin ut! det är en flicka vi väntar :)

• Brennda
    acinnaleh skrev 2017-02-09 07:16:47 följande:

Ja mysigt med rul men nu kan jag inte låta bli att oroa mig över att den var så stilla, trodde den skulle röra sig mkt efter men inte det heller. Skriver den för vi vill ha en överraskning och den avslöjade sig inte på rul.

Låter jättejobbigt med illamåendet, har tyvärr inga tips alls för morgonen är då jag mår bäst. Äter nog typ hälften av dagens matintag till frukost så också hungrig då.

Tror inte att du ska oroa dig. Tänk på att bebisar sover mycket när de är nyfödda så det gör dem säkert i magen också! Hade det varit något så hade nog bm sagt det.

Min rörde på sig men på ultraljudet i v 12 så rörde den sig betydligt mer.
  • Brennda
    sobrio88 skrev 2017-02-08 19:15:16 följande:

Grattis till lilla tjejen :)

Haiduchi skrev 2017-02-08 19:02:36 följande:

Vad härligt att allt var bra :)

narie24 skrev 2017-02-08 18:10:53 följande:

Grattis till flickan!

Tack så mycket! Det var så underbart så jag ville ta med mig ultraljudsmaskinen hem och aldrig sluta titta på henne. Haha tur vi fick bilder iaf :)
  • Brennda

Sozoso- flicka 1/7

Haiduchi - Flicka 1/7

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

preggojojjo - pojke 6/7

brennda - flicka 6/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Ninnz - pojke 8/7

Leyasmamma - flicka 8/7

Sobrio88 - pojke 11/7

Gameofthrones - pojke 13/7

Narie24- ej kollat än 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

• Brennda

Längesen jag tittade in här, hsr en del att läsa ikapp. Någon som varit på första bm besöket där de lyssnar på hjärtljud, mäter magen osv? Jag var där igår och bm tyckte jag hade gått upp lite för mycket i vikt. Hon sa att den sammanlagda viktuppgången bör ligga på ca 8kg vid graviditetens slut. Ni som varit gravida tidigare hur mycket gick ni upp? Hittills har jag gått upp ca 15kg o jag är bara i v.25...

• Brennda

Nej, jag hade ett bmi som var normalt när jag skrevs in så vet inte varför hon sa så. Hon verkade knäpp. Tänker inte bry mig om det mer, det viktiga är att allt ser bra ut med sfmått, blodtryck, blodprov osv. vilket det gjorde. Mitt sfmått var 25cm v.24+3.

Ska ni göra glukosbelastning? Här där jag bor är det standard att alla får göra det.. hört att det inte är någon rolig upplevelse. Fick tid för det i mitten på april :/

• Brennda

Här var det tyst i tråden. Hur går det för alla i värmen? Någon som fött än? Själv går jag bara i väntans tider. Börjar bli nervös inför fl...

Svar på tråden BF 1-15 Juli