• Mjölk

40+ barn 2017?

Hej på er! Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

• Svar på tråden 40+ barn 2017?
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-03 07:27:28 följande:

Hej på er! Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

Hejsan,

Kul med fler över 40 som planerar barn :) Jag själv är 44 år, har barn sen tidigare fast med en annan man. Har denna cykel tagit pergotime och igår fick jag positivt ÄL test så nu hoppas jag på att det tar sig denna gång :) Just nu har jag värk i vän. äggstock är lite orolig för att jag ev. har blivit överstimulerad då jag inte går på några kontroller för svensk vård vill inte hjälpa mig pga min ålder. Fick utskrivet pergotime av en dansk läkare annars skulle jag stått utan hjälp helt och hållet. Dessvärre har denna läkare ingen besökstid förrän slutet av maj och så lång tid ville jag inte vänta då jag blir äldre för var dag som går. Har du testat pergotime, eller letrozol innan du gjorde insemination?

Håller tummarna för att ni får ett plus denna månad :)

• Mjölk

Ja, min son fick jag med min exmake. Han jag ska skaffa barn med har också en son som är 2 år (tills med sin bästa väninna). Så det blir regnbågsfsmilj! ????

Jag har inte tagit några preparat alls utan har regelbunden mens o äl. Gjorde heminsemination. Alltså K kom med provet o jag gjorde själv inseminationen. ????

Hoppas på att det tar sig för er också!

Bim är runt 11:e för mig.

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-03 12:51:05 följande:

Ja, min son fick jag med min exmake. Han jag ska skaffa barn med har också en son som är 2 år (tills med sin bästa väninna). Så det blir regnbågsfsmilj! ????

Jag har inte tagit några preparat alls utan har regelbunden mens o äl. Gjorde heminsemination. Alltså K kom med provet o jag gjorde själv inseminationen. ????

Hoppas på att det tar sig för er också!

Bim är runt 11:e för mig.

Hade ingen aning om att man kunde göra heminsemination men egentligen borde det ju inte vara omöjligt när jag tänker efter :)

Hoppas verkligen det tar sig för er! Jag har BIM runt den 26:e så nu kommer den olidligt långa väntan... :) Detta blir vårt 19 el. möjligen 20 försök nu (har tappat räkningen). Har dock haft oskyddad i flera år innan men misstänker att jag inte haft ÄL trots regelbunden mens så nu hoppas jag så på att pergo kan hjälpa oss.

• GHI

Hej,

jag är 43 år. Blev oplanerat gravid i höstas. Tyvärr fick vi avbryta graviditeten pga kromosomfel hos fostret. Nu har längtan väckts till liv och vi försöker igen. Är dock orolig för att det inte ska gå att bli gravid igen pga min ålder eller att det ska gå fel igen.

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-03 13:04:33 följande:

Hade ingen aning om att man kunde göra heminsemination men egentligen borde det ju inte vara omöjligt när jag tänker efter :)

Hoppas verkligen det tar sig för er! Jag har BIM runt den 26:e så nu kommer den olidligt långa väntan... :) Detta blir vårt 19 el. möjligen 20 försök nu (har tappat räkningen). Har dock haft oskyddad i flera år innan men misstänker att jag inte haft ÄL trots regelbunden mens så nu hoppas jag så på att pergo kan hjälpa oss.

Jepp, det ksn man! Inte svårt alls faktiskt. ????

Mmm hoppas jag också! Imorse/inatt fick jag liten rosaaktig flytning, undrar vad det är? Nåja, känns bra i kroppen iaf. ???? Är jättekänslig o var det förra gången tidigt i graviditeten också men visst går jag o känner efter mer liksom. ????

Åh det låter tufft! Mmm håller tummarna för Pergo för er då. 2017 ska vi bli gravida!
  • Mjölk
    GHI skrev 2017-01-03 16:07:31 följande:

Hej,

jag är 43 år. Blev oplanerat gravid i höstas. Tyvärr fick vi avbryta graviditeten pga kromosomfel hos fostret. Nu har längtan väckts till liv och vi försöker igen. Är dock orolig för att det inte ska gå att bli gravid igen pga min ålder eller att det ska gå fel igen.

Visst är det högre risker för kromosomfel o missfall men inte omöjligt. Kolla gärna upp dig på klinik om det går, lite olika värden o så.

Håller tummarna för er. ???
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-03 18:14:56 följande:
    Jepp, det ksn man! Inte svårt alls faktiskt. ????

Mmm hoppas jag också! Imorse/inatt fick jag liten rosaaktig flytning, undrar vad det är? Nåja, känns bra i kroppen iaf. ???? Är jättekänslig o var det förra gången tidigt i graviditeten också men visst går jag o känner efter mer liksom. ????

Åh det låter tufft! Mmm håller tummarna för Pergo för er då. 2017 ska vi bli gravida!

Om man ser på när du bör ha haft ÄL kan det mkt väl vara en nidationsblödning du har nu :)

Känner igen detta med att gå och känna efter :) Jag tror jag haft alla gravidsymptom de senaste månaderna men mest sen jag började smörja med progesterall. Har dock börjat vänja mig vid att ha det så mellan ÄL och BIM och bruka vifta bort det, men ibland är det svårt och då börjar man ju såklart hoppas. Hoppas som sagt att pergo blir vår räddning så vi slipper mer ångest mellan ÄL och BIM. Är ganska säker på att jag haft ÄL natten till idag eller möjligen i morse och vi har tajmat in våra mystunder väldigt bra denna månad så goda förutsättningar tror jag vi har nu i varje fall :)

Låter lovande med din blödning i varje fall för är det inte nidationblödning du har nu blir jag förvånad :)

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-03 19:25:41 följande:

Om man ser på när du bör ha haft ÄL kan det mkt väl vara en nidationsblödning du har nu :)

Känner igen detta med att gå och känna efter :) Jag tror jag haft alla gravidsymptom de senaste månaderna men mest sen jag började smörja med progesterall. Har dock börjat vänja mig vid att ha det så mellan ÄL och BIM och bruka vifta bort det, men ibland är det svårt och då börjar man ju såklart hoppas. Hoppas som sagt att pergo blir vår räddning så vi slipper mer ångest mellan ÄL och BIM. Är ganska säker på att jag haft ÄL natten till idag eller möjligen i morse och vi har tajmat in våra mystunder väldigt bra denna månad så goda förutsättningar tror jag vi har nu i varje fall :)

Låter lovande med din blödning i varje fall för är det inte nidationblödning du har nu blir jag förvånad :)

Åh, var tvungen att googla på nidationsblödning. Låter ju lovande! Hoppas hoppas. Hade ju äl runt 28:e.

Mmm hoppas du haft äl nu då! Men har du nån slags äl-monitor eller äl-test? Har du känt av äl?

Håller tummarna för er! Önskar så att ni får bli gravida nu. Har du ett barn eller fler sen tidigare?

Kraaam!
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-03 21:58:13 följande:
    Åh, var tvungen att googla på nidationsblödning. Låter ju lovande! Hoppas hoppas. Hade ju äl runt 28:e.

Mmm hoppas du haft äl nu då! Men har du nån slags äl-monitor eller äl-test? Har du känt av äl?

Håller tummarna för er! Önskar så att ni får bli gravida nu. Har du ett barn eller fler sen tidigare?

Kraaam!

Har kollat med flera olika ÄL stickor varav clearblue advance, vanliga CB och billiga stickor (två olika sorter) och alla visade fullt utslag igår på morgon :) Hade kollat dagen innan vid 22 tiden men då var det neg. Om jag förstått det hela rätt så ska ÄL ske 24-36 tim före ÄL och om jag går på mina ÄL känningar, sekret och stickorna bör jag haft min ÄL natten till idag, eller nu under morgonen. Har haft ont i livmodern livmodern hela dagen och känner mig svullen men har försökt kolla info på nätet och det kan tydligen bli så när man äter pergo runtikring och strax efter ÄL.

Tack för tumhållningen :) Jag har två barn sen tidigare varav den yngsta är 20 år och min man har 1 barn i tidigare förhållande. Kan inte släppa önskan om att vi kan få ett barn ihop men får se om det är möjligt eller om min ålder ser till att det inte blir något. Trodde jag skulle bli gravid lätt eftersom jag har regelbunden mens och haft väldigt lätt för att bli gravid de andra gångerna så att det inte blivit något kom som en liten chock.

Jag tror absolut du har nidationsblödning då det ligger inom rätt tid :)

• Mjölk

Ja, alltså själva ägglossningen sker 1-2 dygn efter LH-toppen. Så om du kunde känna det du gjorde så var det nog äl då! Håller tummarna för det. ????????????

Ja, det är nog nidblödning, det var liksom sparsamt o inte något som höll i sig men flytningarna luktar lite annorlunda än de brukar nu, liksom sötare. ???? Jag hoppas på att det är ett gott tecken! Vill ju inte förvänta mig för mycket heller eftersom jag bara hann göra en insemination men en vet ju aldrig. ????

Jag blev gravid direkt sist men vet ju inte om det är lika lätt nu. Hoppas du blir gravid snart. Som sagt kolla gärna upp dig lite ang värden o liknande o ul.

Kraaaam

Svar på tråden 40+ barn 2017?