Snuttis2 skrev 2017-01-12 22:00:09 följande:
Hej igen!
Kollade mina "minnes" anteckningar gällande vår rmc kontakt! Började med akut VC besök i sep där remiss gick till US gyn för titthållsop/endometrios utredning! Därifrån avslag o direkt remiss till rmc istället , start med blodprover i nov och sedan äggledarspolning i dec. Besök hos läkaren i början på jan för genomgång o rek. Väntan på rätt start dag i cykel vilket blev 2 feb !! Har kört långa ivf protokollet alla gånger då det rek vid endo. Tagit ca 5-6 v! Men val av behandlingsform diskuterar ni tillsammans o det finns många andra behandlingar att få!
Vårdgarantin gäller på 3mån så om du inte hör något kan du alltid åberopa den! Men jag skulle inte oroa mig kallelsen kommer , nu är det vanlig vecka igen efter helgstäng mm! Tror utan problem att ni hunnit med utredning o behandling innan sommarstängt !
Om jag får råda så När ni väl får hjälp så stressa inte behandlings omgångarna , det är lätt att man(läs jag) vill så mkt att man stressar på o risken är att kroppen inte är i fas o önskat resultat uteblir ! Min andra omgång kan jag i efterhand känna att vi skulle skjutit på, kroppen svarade helt fel/annorlunda. Första omgången gick bra vilket gjorde att jag räknade med att andra skulle fungera precis likadant! Bra är att när ni väl är inskrivna så är det inga direkta köer till start utan är kroppen i fas så är det bara att tuta o köra! Är det något du är särskilt orolig över?
Jag håller tummarna att det går bra, själv njuter jag av att ha blivit utskriven -då jag nu går in i v 12 : )!!!
Först och främst; Grattis till miraklet! Glödjs med dkg. Måste vara så fantastiskt och ofattbart på samma gång, att ni efter en krokig väg kommit dit ni är idag:)
Jag är inte orolig för något särskilt mer än att de typ ska säga; "Fortsätt försöka, inget är fel". Hehe. Men något knas är det ju med tanke på att det inte fungerat. Jag kan liksom inte komma på vad "felet" skulle kunna vara... Klart det är bra om alla tester osv är positiva men på ett sätt hoppas jag ändå att de kan hitta något litet ofarligt för då finns det ju en lösning :) Jag har alltid haft regelbunden mens, har positiva ägglossningstest med tydliga stegringar och fullt utslag, min man gjorde clearblues spermietest som visade ett högt antal spermier, ingen av oss är sjuk, vi är normalviktiga, jag har inte ätit p-piller på över 3 år sedan ingen påverkan därifrån kan finnas kvar... Vill veta vad kryphålet är :) I andra grupper och när man läser om folk som gör utredningar så har de ofta som dig endo eller att de har krux med mens eller äl, men det tycks jag ju inte ha... Men tänker att kanske äggen är för små eller nått sånt som gör att de inte kan befruktas?! Eller att kanske min man har högt antal spermier men att de kanske är slöa?! Nått sånt kanske...