• CarolineSke

Gravid v.7 symptom?

Hej!

Jag är gravid i v.7 (bf kring 5 sep) Symptom som ömma bröst (avtagit lite grann), det drar och spännande till och från i nedre delen av magen, känner av lite illamående som kommer och går. Tröttheten ska vi inte ens tala om....skulle typ vilja gå i ide känns det som! Gravid med mitt 2:a barn..var dock 5 år sedan jag var gravid så man glömmer ju fort :) vad har ni andra för symptom?

• Svar på tråden Gravid v.7 symptom?
  • Anica

Gick in i vecka 7 idag. Mina symtom är att magen blivit större, byxorna är svåra att knäppa. Magen känns uppblåst. Jag har ömma bröst och känner mig trött och har ökad aptit. Om jag inte äter regelbundet blir jag alldeles darrig. Igår fick jag en liten brun flytning. Jag är rädd för missfall då jag haft två sedan somras.

• CarolineSke

Men du har ju mycket symptom, det är bra. Ja det förstår jag att du är orolig! Kan du inte ringa gyn och höra? Lycka till!

• Madfih072

Är i vecka 8 och hade fram till förra veckan lite ömma bröst. Det är borta nu. Annars har jag bara trötthet och ökad aptit. Var på vul förra veckan och såg ett pickande hjärta :) Hoppas allt går som det ska fastän mina få symtom och att jag bara har en lätt graviditet än så länge :/

• bamboobaby

Gravid i v 7 här med och BF 4 sep. Ömma bröst (som varierar i ömhet över dygnet) svullen mage, lättare molvärk , började må illa i natt och idag på dagen. Med mina två tidigare barn har jag haft en mix av dess symtom i samma veckor men i min andra graviditet drog det igång ordentligt i v 8 med illamående, trötthet och hunger. Längtar faktiskt dit. Känner hellre massor än inget :)

• Ploppan75

Precis lika långt gången och tyvärr väldigt lite symptom   Lite molvärk motsvarande livmodern och kanske lite tröttare (?). Brösten något ömma men kan bero på medicin jag tar. Känner mig lite orolig men försöker lugna ner mig. Har inte haft så här få symptom vid tidigare graviditeter. Nu är jag dock äldre, om det kan spela in. Fint plus på gravtestet med men det tog lite längre tid innan det var fullstarkt jämfört med tidigare.

• Mijjan

Gravid i vecka åtta och inga symtom alls! Lite trist faktiskt även om jag är glad att jag mår bra :)

• Lincha77
    Gravid i vecka 7 (6+2), har som inga symptom heller?? Lite ömma bröst om man klämmer på dem och kissar på natten (om de nu är något symptom?) Men annars ingenting mår toppen. Ska på VUL 24/1 och kolla hur allt ser ut eftersom vi har gjort en insemination. Håller tummen för att allt ser bra ut då!Glad
  • Mijjan
    Mijjan skrev 2017-01-16 08:21:45 följande:

Gravid i vecka åtta och inga symtom alls! Lite trist faktiskt även om jag är glad att jag mår bra :)

Ironiskt... Fick missfall samma dag som jag skrev det Gråter
  • Anica

Vad tråkigt Mijjan. Vet hur det känns. Det slutade i missfall för mig också i vecka 7. Nu är det värsta över.. smärta inombords och fysiskt. Har fått tid för utredning nu då det hänt tre gånger i rad. Så det är bara att ha tålamod och vänta för att se om det är möjligt för oss att bli föräldrar en andra gång.

• Mijjan
    Anica skrev 2017-01-22 20:53:43 följande:

Vad tråkigt Mijjan. Vet hur det känns. Det slutade i missfall för mig också i vecka 7. Nu är det värsta över.. smärta inombords och fysiskt. Har fått tid för utredning nu då det hänt tre gånger i rad. Så det är bara att ha tålamod och vänta för att se om det är möjligt för oss att bli föräldrar en andra gång.

Usch vad tråkigt :( Men har du haft tre på rad har du rätt att bli utredd. Sök hjälp. Klart ni kommer få en tvåa Hjärta
Svar på tråden Gravid v.7 symptom?