• FMB

Behöver jag oroa mig för missfall?

Hej!
    Jag väntar mitt första barn och är enormt orolig för att få missfall då väldigt många i min omgivning gått igenom just det. Det känns så vanligt att man får det att det nästan känns för bra för att vara sant, om det inte hände en själv.
    Idag jag gick jag in i v7. Jag har inte haft en enda blödning eller känt någon speciell värk i magen. Har de vanligare symtomen som ömma bröst, trött och smått illamående till och från.
    Behöver jag oroa mig för missfall? Vad är era upplevelser av detta? Måste man "få symtom" för missfallet? (Värk, blödning)
    *livrädd*

• Svar på tråden Behöver jag oroa mig för missfall?
  • Carambolan

Ja, ett missfall kommer alltid med symptom. Det är ju trots allt en del blod och slemhinnor som ska stötas ut. Tidigt i graviditeten kan man lätt missta det för mens, men blöder gör man alltid.

• babydreams

Det finns ju många som får s.k. missed abortions också.. dvs barnet dör i magen men allt fortsätter som vanligt, inga blödningar, ingen smärta osv. Är du orolig bör du boka ett ultraljud runt vecka 10-11 för att se om det lilla livet har hjärtslag och lever, det gjorde vi. Har det utvecklats normalt och hjärtat slår så är det väldigt liten risk för missfall har jag hört :)

• Fia 28

Ja symptom får man förr eller senare, men även om du inte känner något nu så kan det ändå ske senare. Det finns ändå inget du kan göra så bäst att försöka tänka på annat.

• FMB

Hm okej okej.
    Är nu inbokad för ultraljud den 6/2, så det är bara vänta och hoppas på att vi ska få höra hjärtslag. Väntan känns såååå lång ju hehe!
    Tack för era svar :)

Svar på tråden Behöver jag oroa mig för missfall?