• Darlings

Gravid för fjärde gången och mår nu fruktansvärt illa.

Hej!

Har tre graviditeter i bagaget där jag mått som en prinsessa. Hade restless legs med sista barnet, utöver det ingenting. Är nu gravid igen och från vecka 6 så har jag mått illa. Hela dagarna. Är i vecka 9 nu.

Någon mer som mått så olika? Måste även tillägga att jag har 2 döttrar och en son, så att man mår olika beroende på vad man bär har inte stämt in på mig i de tidigare graviditeterna.

Sen så har jag en svägerska som "ser" saker. Allt hon sagt tidigare har stämt. När jag var gravid med tredje så sa hon att jag skulle få tvillingar (inte att jag var gravid med tvillingar,utan att jag skulle få tvillingar någon gång). Kan det vara det som gör att jag är illamående?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Gravid för fjärde gången och mår nu fruktansvärt illa.
  • milli79

Intressant! Har inga svar tyvärr men säkert kan det ge mer illamående.

• Sommarnatt10

Många säger ju att man mår sämre med tvillingar, så det skulle säkert kunna vara så...

men jag har inte märkt någon skillnad...tredje graviditeten å mår som med vid de andra två, men denna gången är det två där inne (vecka 18)...

Sen har jag en vän som när hon väntade andra blev sjukskriven pga illamående hon kunde inte göra något utan att kräkas... va i stortsett sängliggande hela graviditeten. Å hon fick en pojke till.

Så det är nog väldigt individuellt. Man kan må prima å få olika kö, må helt olika å få samma kön, el som för mig tvillingar...

• jejo91
    Darlings skrev 2017-01-15 20:29:56 följande:

Hej!

Har tre graviditeter i bagaget där jag mått som en prinsessa. Hade restless legs med sista barnet, utöver det ingenting. Är nu gravid igen och från vecka 6 så har jag mått illa. Hela dagarna. Är i vecka 9 nu.

Någon mer som mått så olika? Måste även tillägga att jag har 2 döttrar och en son, så att man mår olika beroende på vad man bär har inte stämt in på mig i de tidigare graviditeterna.

Sen så har jag en svägerska som "ser" saker. Allt hon sagt tidigare har stämt. När jag var gravid med tredje så sa hon att jag skulle få tvillingar (inte att jag var gravid med tvillingar,utan att jag skulle få tvillingar någon gång). Kan det vara det som gör att jag är illamående?

Tacksam för svar.

Vad spännande! :) följer den här tråden, blir roligt att se om det stämmer :)
  • Mamma1986

Jag är med i vecka 15 med mitt 4de och jag mår extremt illa forfarande , dag som natt. Mådde inte alls illa när jag väntade min son men båda graviditeterna med mina döttrar mådde jag illa. Så jag är 1000 jag väntar en flicka . Hopps du mår bättre snart

• Jasmin Karlsson

Första graviditeten mådde jag illa, men det var överkomligt.
    Andra gången mådde jag fruktansvärt illa och det var tvillingar. Så du skulle bnsolut kunna vara gravid med tvillingar! Eller så har du bara otur och mår sämre denna gång...

• Angel in sight

Hej, var det länge sedan du var gravid med de andra barnen? Jag har två döttrar födda 2007 och 2010. Med första mådde jag riktigt bra och med andra ganska bra. Denna graviditet nu mår jag rätt risigt, är i v 11. Mått väldigt illa sedan v 7 och har mycket besvär med att äta, har ont i magen/tarmarna, känner mig småsjuk hela tiden, typ frusen, hängig. En tanke var ju att det kan vara tvillingar, vi har tvillingar i släkten, men vul i förra veckan visade en liten skrutt. Så min tanke nu är väl att jag är äldre och kroppen reagerar starkare än förut. Eller så är bara graviditeter olika.. Om du gärna vill ha tvillingar hoppas jag att det är det och att det är förklaringen till ditt illamående.

• cosinus

Mådde lite illa med första, sådär så jag lätt blev åksjuk på tunnelbanan och bussar. Kunde må lite illa när jag var hungrig också men inget större problem. (tjej)

Mådde inte alls illa med 2an och 3an, 3an kände jag inte av alls (pojkar)

Mådde som en djävla räv med fyran. Kräktes till och från och hade alltid springberedskap på jobbet för att behöva kuta på toa. Satt och smååt riskakor för att hålla det i chack och hade jag inte behövt vabba med den då 4-årige sonen hade jag fått sjukskriva mig en vecka typ i vecka 7-8. Men då kunde jag vara hemma och sova med honom ist :). Det blev iaf en tjej. Så för mig stämmer det att jag mått sämre rent generellt med tjejerna men sista tjejen slog ändå storasyster med hästlängder.

• Grynet10

de tre första så mådde jag prima ( om man inte räknar hemsk foglossning)
    med barn nr 4 spydde jag varje em/kväll hela tiden och mådde illa...
    Nu med nr 5 så mår jag oxå sjukt illa och kräks...
    De tre första är födda tätt sen 7 år innan nr 4 och sen ytterligare 5 år nu till nr 5... samma kön på alla barnen

• Darlings
    Angel in sight skrev 2017-01-16 09:55:50 följande:

Hej, var det länge sedan du var gravid med de andra barnen? Jag har två döttrar födda 2007 och 2010. Med första mådde jag riktigt bra och med andra ganska bra. Denna graviditet nu mår jag rätt risigt, är i v 11. Mått väldigt illa sedan v 7 och har mycket besvär med att äta, har ont i magen/tarmarna, känner mig småsjuk hela tiden, typ frusen, hängig. En tanke var ju att det kan vara tvillingar, vi har tvillingar i släkten, men vul i förra veckan visade en liten skrutt. Så min tanke nu är väl att jag är äldre och kroppen reagerar starkare än förut. Eller så är bara graviditeter olika.. Om du gärna vill ha tvillingar hoppas jag att det är det och att det är förklaringen till ditt illamående.

Mina andra barn är födda i juni 2010, januari 2013 och november 2014. Två är tjejer och en är kille. Jag mår inte illa som att jag måste kräkas, utan mer som att jag måste äta väldigt ofta och då får jag inte i mig så mycket. Mår illa både före, under och efter måltider.

Har ju aldrig haft några krämpor innan med någon av de andra barna, så blir ju så nyfiken. Och dum som mAB är så googlar man ju upp allt. Vilket jag tycker är onödigt (har jobbat inom primärvården och vet hur man kan stressa upp sig över bördiga saker).

Spelar ju ingen roll om en är en eller två i magen, huvudsaken den/de är frisk. Har känts slm molvärk/"växtvärk" eller hur jag ska förklara vid blyghet/livmodern
    Angel in sight skrev 2017-01-16 09:55:50 följande:

Mina tre andra är födda 2010, 2013 och 2014. Har aldrig haft några krämpor, så detta är något nytt. Mår näst intill aldrig illa på morgonen utan det kommer efter några timmar och håller i sig tills jag somnar. Det håller i sig både innan, under och efter måltider.

Kan även känna en molande/"växtvärk" vid blyghet/livmodern. Det är också något nytt. Men det kan ju kanske vara så att man känner sånt mer ju fler barn man får..?!

Har ingen önskan om att få tvillingar. Är de det så är de mer än välkomna, men en går lika bra

???? Så blir inte besviken om det är ett barn. Kom bara att tänka på det som svägerskan sa. Då blev jag fundersam.
  • GrönaDruvan

Är gravid för tredje gången och har aldrig mått såhär dåligt innan. Mått fruktansvärt illa och nu i vecka 16 är det bättre, men inte bra. Jag väntar tvillingar nu..

• Darlings

Vart visst två svar på samma kommentar. Men har ju två tjejer och en kille och jag vet att man kan ju må olika beroende på vad man bär, likaså att man kan må lika eller olika för varje gång.

Är ju nyfiken att kolla, och göra kub_testet slm jag nu blivit erbjuden (har inte bestämt mig). Har inge gjort det tidigare, så känns som jag förstör spänningen med rul.

Svar på tråden Gravid för fjärde gången och mår nu fruktansvärt illa.