Angel in sight skrev 2017-01-16 09:55:50 följande:
Hej, var det länge sedan du var gravid med de andra barnen? Jag har två döttrar födda 2007 och 2010. Med första mådde jag riktigt bra och med andra ganska bra. Denna graviditet nu mår jag rätt risigt, är i v 11. Mått väldigt illa sedan v 7 och har mycket besvär med att äta, har ont i magen/tarmarna, känner mig småsjuk hela tiden, typ frusen, hängig. En tanke var ju att det kan vara tvillingar, vi har tvillingar i släkten, men vul i förra veckan visade en liten skrutt. Så min tanke nu är väl att jag är äldre och kroppen reagerar starkare än förut. Eller så är bara graviditeter olika.. Om du gärna vill ha tvillingar hoppas jag att det är det och att det är förklaringen till ditt illamående.
Mina andra barn är födda i juni 2010, januari 2013 och november 2014. Två är tjejer och en är kille. Jag mår inte illa som att jag måste kräkas, utan mer som att jag måste äta väldigt ofta och då får jag inte i mig så mycket. Mår illa både före, under och efter måltider.
Har ju aldrig haft några krämpor innan med någon av de andra barna, så blir ju så nyfiken. Och dum som mAB är så googlar man ju upp allt. Vilket jag tycker är onödigt (har jobbat inom primärvården och vet hur man kan stressa upp sig över bördiga saker).
Spelar ju ingen roll om en är en eller två i magen, huvudsaken den/de är frisk. Har känts slm molvärk/"växtvärk" eller hur jag ska förklara vid blyghet/livmodern
Angel in sight skrev 2017-01-16 09:55:50 följande:
Hej, var det länge sedan du var gravid med de andra barnen? Jag har två döttrar födda 2007 och 2010. Med första mådde jag riktigt bra och med andra ganska bra. Denna graviditet nu mår jag rätt risigt, är i v 11. Mått väldigt illa sedan v 7 och har mycket besvär med att äta, har ont i magen/tarmarna, känner mig småsjuk hela tiden, typ frusen, hängig. En tanke var ju att det kan vara tvillingar, vi har tvillingar i släkten, men vul i förra veckan visade en liten skrutt. Så min tanke nu är väl att jag är äldre och kroppen reagerar starkare än förut. Eller så är bara graviditeter olika.. Om du gärna vill ha tvillingar hoppas jag att det är det och att det är förklaringen till ditt illamående.
Mina tre andra är födda 2010, 2013 och 2014. Har aldrig haft några krämpor, så detta är något nytt. Mår näst intill aldrig illa på morgonen utan det kommer efter några timmar och håller i sig tills jag somnar. Det håller i sig både innan, under och efter måltider.
Kan även känna en molande/"växtvärk" vid blyghet/livmodern. Det är också något nytt. Men det kan ju kanske vara så att man känner sånt mer ju fler barn man får..?!
Har ingen önskan om att få tvillingar. Är de det så är de mer än välkomna, men en går lika bra
???? Så blir inte besviken om det är ett barn. Kom bara att tänka på det som svägerskan sa. Då blev jag fundersam.