• Anonym (G)

Tycker du att detta är otrohet?

en kvinna på ett forum och jag har fått god kontakt. Igår hade hon nog druckit ett glas rödvin för mycket för hon bad mig för första gången (har pratat om allt och inget i sex månader) att smeka mig framför henne.
    Hon vet att jag har sambo och jag svarade att det inte blir något med det...
    När jag gick och la mig kände jag dock att det skulle ha vart lite roligt att göra det. Men sen somnade jag om.

Vad tycker du? hade det varit otrohet om jag gjorde det?

• Svar på tråden Tycker du att detta är otrohet?
  • Anonym (W)

Jag hade sett det som otrohet, även fast ni inte rör varandra så är det en sexuell handling med en annan människa. Du kan du fråga din sambo vad hon hade ansett om saken? Och du kan fråga dig själv vad du hade känt om din sambo hade smekt sig själv framför en annan man?

• Anonym (mm)
    Anonym (G) skrev 2017-01-17 20:21:58 följande:

en kvinna på ett forum och jag har fått god kontakt. Igår hade hon nog druckit ett glas rödvin för mycket för hon bad mig för första gången (har pratat om allt och inget i sex månader) att smeka mig framför henne.
    Hon vet att jag har sambo och jag svarade att det inte blir något med det...
    När jag gick och la mig kände jag dock att det skulle ha vart lite roligt att göra det. Men sen somnade jag om.

Vad tycker du? hade det varit otrohet om jag gjorde det?

Om du hade gjort det, ja - det hade jag iallafall sett som otrohet. Föreställ dig att det var din sambo som skulle sitta och smeka sig framför någon annan online? Skulle du se det som otrohet? 

I övrigt så är det ju främst viktiga om din sambo ser det som otrohet. Om du tror att hon gör det, ja, då gör du dig definitivt skyldig till otrohet. 

I övrigt så känns det som en kontakt du borde fundera på att avsluta, tror inte det kommer leda till något bra. Alternativt om du verkligen vill fortsätta och tröttnat på ditt förhållande, avsluta det innan du låter det gå längre. 
  • Anonym (G)

Två väldigt sunda resonemang. Kvinnan jag pratat med har tidigare inte visat intentioner på att vilja något sexuellt utan vi har skrivit om livet i stort, tankar och värderingar. en god relation tycker jag.

Givetvis ska jag ta detta med min sambo. Hon är utomlands just nu på jobb.

Anonym (W) skrev 2017-01-17 20:29:09 följande:

Jag hade sett det som otrohet, även fast ni inte rör varandra så är det en sexuell handling med en annan människa. Du kan du fråga din sambo vad hon hade ansett om saken? Och du kan fråga dig själv vad du hade känt om din sambo hade smekt sig själv framför en annan man?

Anonym (mm) skrev 2017-01-17 20:31:41 följande:
    Om du hade gjort det, ja - det hade jag iallafall sett som otrohet. Föreställ dig att det var din sambo som skulle sitta och smeka sig framför någon annan online? Skulle du se det som otrohet? 

I övrigt så är det ju främst viktiga om din sambo ser det som otrohet. Om du tror att hon gör det, ja, då gör du dig definitivt skyldig till otrohet. 

I övrigt så känns det som en kontakt du borde fundera på att avsluta, tror inte det kommer leda till något bra. Alternativt om du verkligen vill fortsätta och tröttnat på ditt förhållande, avsluta det innan du låter det gå längre. 

• Robert 832

Jag hade inte sett handlingen som otrohet annat än om den smögs med. Det är ganska vanligt att utforska andra människor och intressera sig för motsatta könet även utanför relationen. 
    Dock bör man ha nån slags respekt för sin partner och kunna kommunicera och kompromissa om behov.

• Anonym (G)

Men jag kan ju inte säga typ "du älsklingen, skulle vilja runka inför andra kvinnor, hoppas de är ok" eller? finns väl ingen tjej som skulle gå med på det.

• Robert 832
    Anonym (G) skrev 2017-01-17 23:00:23 följande:

Men jag kan ju inte säga typ "du älsklingen, skulle vilja runka inför andra kvinnor, hoppas de är ok" eller? finns väl ingen tjej som skulle gå med på det.

Du säger det inte så. Du säger att en kvinna som du haft kontakt med ett tag och tagit ett intresse för har uttryckt en vilja att se dig onanera och att det är smått roande för din del.

Är hon någorlunda resonabel vill hon veta varför och på det svarar du att det är bra för ditt mående och självförtroende att veta att andra fortfarande åtrår dig.

Sen tar du det faktumet till dig, strålar lite av självbelåtenhet och använder en del av den energin hemmavid så får det nått gott med sig.
  • Physalis

Om du var min partner så hade jag sett det som om du var otrogen om du gjorde så eller i fortsättningen har liknande kontakt med kvinnan efter detta önskemål.

Men alla är olika och det viktigaste är vad din egen partner anser och att du pratar med denne ifall du känner att det är ett gränsfall.

Korrekturläser som en kratta
  • holidodi

Inte otrohet om ni inte rör varandra. Om du bara visar dig för henne så är det din ensak.

• Anonym (H2o)
    holidodi skrev 2017-01-18 14:04:02 följande:

Inte otrohet om ni inte rör varandra. Om du bara visar dig för henne så är det din ensak.

Varför smyga med det om det inte är otrohet?
  • Anonym (Evelina)

Det är konstigt bara att du haft kontakt med en och samma kvinna i sex månader som du pratat om livet med via ett internetforum. Det är detta som menas med "an emotional affair". Nu har det fördjupnat i en sexuell affär vilket man ju fattar från början. Antar att både du och din sambo vet att detta är otrohet eftersom du frågar vad random främlingar på familjeliv som inte har med er relation att göra tycker.

Det låter som att du saknar din egen relation till förmån för den här forum-kvinnan.

Fråga dig själv varför.

Svar på tråden Tycker du att detta är otrohet?