• Jessy01

Test ruvardag 7... :(

Hej alla...

Tog precis ett test early detection clearblue.....står att man kan testa 6 dgr innan BIM, det står att det ska vara 79 procent tillförlitligt.

Jag ruvar på en 3 dagars och detta är ruvardag 7.

Vet ju att det inte är helt kört men det känns så, har alltid testat positivt tidigt annars. Nu är det 4 dagar innan BIM...

Hur tidigt har ni testat och har ni använt er av early detection clearblue?

Så tacksam för svar kramar en otålig.....slänger också ljus på alla er som försöker och hoppas det blir plus för er :)

• Svar på tråden Test ruvardag 7... :(
  • cilla45

som testnarkoman och med många graviditeter i bagaget kan jag säga att för mig har det varit väldigt olika när efter ÄL jag plussat (och testar ÄL också, så har stenkoll på exakt när den varit varje gång). Oftast har jag plussat väldigt svagt på ÄL +8 till ÄL +10 men nu senast testade jag med cb early på ÄL plus 10 utan minsta skymt av sträck, dagen efter fick jag plus på testlagrets så det kan vara väldigt olika i olika graviditeter. Håller tummarna för dig :)

• Jessy01

Åh tack snälla för svar!

Konstigt när det står att 96 procent får tillförlitligt svar 4 dagar innan och 79 procent 5 dagar innan....fast i ditt fall så skönt att du fick plus på testlagrets! Grattis grattis!!

Brukar du ha gravsymtom? Har du nu? Alla tummar och tår för dig!

• cilla45

Tack :) nej, kände absolut ingenting innan jag plussade. Först nu i vecka 8 som illamåendet kickade in. Brösten började ömma några dagar efter jag plussade. Har haft mycket mer "symtom" när jag inte varit gravid ;) trodde det inte tagit sig denna gången.

• Jessy01

Ååååh grattis grattis Lycka till!

Får jag fråga om du har barn sedan innan? Har du isåfall haft olika gravsymtom eller

aldrig symtom?

• Snuttis2

Tror faktiskt aldrig att jag testat innan bim?

Har vanligtvis grav symtom inför mensstarten så blir ofta lite lurad av kroppen! Har sista åren gjort ivf o då fått testdag 21 eller 22 efter insättning! Då väntar o väntar o väntar man : ) De tillfällen jag + har aldrig varit de tillfällen då jag trott att jag är gravid! De riktiga symtomen har alltid kommit först senare! Vid ivf är man ännu mer grundlurad med alla mediciner i kroppen ändå! Angående testning så har Jag nog tänkt (i alla fall vid ivf) att hellre ovetande (lycklig) ruvare än att besviken o på ruta ett!!

Har alltid kört vanliga clearblue med veckoindikator så jag tror jag saknar erfarenhet om testet du frågade!

• Jessy01

Tack snälla för svar! Jag har inte ett endaste symtom så du fick upp hoppet

lite Är på ruvardag 9 efter ett 3 dagars och känner nog lite att jag ger upp med ett

superblankt gravtest.. ...ska nog vänta nästa gång precis som du! Varit knäckt några dgr nu.

Har två försök kvar....hoppas man kan sätta igång till nästa mens dvs om fyra veckir ca.

Hoppas verkligen det går bättre för er andra Kramar

• Ingrid84

Jag är också på ruvardag 9 med ett tredagars! Testa neg igår. Tidigt såklart, försöker hålla hoppet uppe. Men fan vad svårt det är när man ser de där evigt negativa testen.... jag har testdag nästa söndag, men lär nog tjuvtesta nån gång till innan... KAN inte hålla mig!

• Jessy01

Åh precis samma dag med 3 dagars!

Hoppas att du får plus! Då jag har varit grsvid så många ggr ich vet exakt när

det brukar visa så är det nog kört för mig men många som fått plus senare!! Så alla tummar

för dig! Massa kramar och snälla berätra jättegärna hur det gått

• Ingrid84
    Jessy01 skrev 2017-01-22 16:54:42 följande:

Åh precis samma dag med 3 dagars!

Hoppas att du får plus! Då jag har varit grsvid så många ggr ich vet exakt när

det brukar visa så är det nog kört för mig men många som fått plus senare!! Så alla tummar

för dig! Massa kramar och snälla berätra jättegärna hur det gått

Åh tack snälla du! Håll mig gärna uppdaterad du med, jag tänker att det kanske kan bli nåt ändå... men jag förstår om du känner hoppet svika...
  • Kelsson1

RD7 med 3-dagars är vääälidigt tidigt att testa.
    Fick supersvagt plus på RD7 med 5-dagars. Så min jag skulle säga att inte ge upp än utan testa igen om ett par dagar för till och med RD9 är väldigt tidigt med 3-dagars.

• Jessy01

Tack snälla för svar!

Fick tyvärr den fruktande mensen idag så kört denna gång.....nya tag

Kram!

• Ingrid84
    Jessy01 skrev 2017-01-23 15:07:37 följande:

Tack snälla för svar!

Fick tyvärr den fruktande mensen idag så kört denna gång.....nya tag

Kram!

Fy så jobbigt, stor kram och nya tag ?
  • Jessy01

Tack snälla

Jepp börjar igen i februari...ngn annan som bara haft 4 veckor emellan på kort protokoll?

Hoppas d går bra för er andra här inne!

• barnlangtanivf
    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram
Svar på tråden Test ruvardag 7... :(