• Anonym0980

Frågor om graviditet!

Hej!

Har precis plussat (3+5) så det är jättetidigt!

Har haft ett missfall tidigare och har några frågor. Eftersom jag haft MF kan jag kräva/fråga om ett tidigt ultraljud??

Och en annan sak, em av föräldrarna  fyller år när jag i vecka 10, är det ett bra tillfälle att berätta om graviditeten, eller ska jag vänta till v.12? (DVS, om allt går bra tills dess)

• Svar på tråden Frågor om graviditet!
  • Linnis92

Ett MF gör nog inte att du "får"'ett ultraljud. Men du kan självklart betala för privat.

Om vecka 10 är för tidigt att berätta kan bara ni själva avgöra. Vi berättade för familjen i vecka 13. Några vänner fick veta i vecka 8-9. Gick ut "offentligt" i vecka 20 efter RUL

• Jasmin Karlsson

Jag tror inte att du får ett tidigt ultraljud pga ett tidigare missfall. Massor av kvinnor får missfall enstaka gånger, man kan inte erbjuda alla dem tidiga ultraljud, tyvärr.
    Om du ska berätta före v 12 eller inte beror på dig själv. Om du skulle få missfall, är du då ok med att berätta det för dem som du berättade att du var gravid? Det är inte jättestor skillnad på v 10 och 12. Missfall kan ju också ske senare, men om du tagit dig till v 10 är chansen ju stor att det går bra.

Svar på tråden Frågor om graviditet!