• LinneaJohansson

Inför MVC och lite andra frågor <3

Hej alla. Jag är en 29 tjej som lever i ett lyckligt förhållande med min kille. Vi plussade(+) nyligen. Senaste gången var 2013, och då blev det en underbar liten kille.  Min senaste BIM var för 2 veckor sedan och vad jag förstår så är det dags att skriva in sig på MVC snart. Sker första RUL vid första besöket hos MVC?  Får man reda på TTD, BDP, CRL och FLJ vid RUL eller måste man betala extra? Hoppas verkligen att jag får ha samma BM som förra gången, hon var så himla rar vid mig. 

Sen undrar jag lite kring maten, jag äter uteslutande ekologisk kravmärkt vegansk kost. Helst närproducerad. Behöver jag jag komplementera med några vitaminer och mineraler nu? Finns det ens att köpa ekologiska och kravmärkta vitaminer och mineraler? Jag äter mycket bönor, så protein får jag nog i mig tillräckligt av. 

Nää nu har jag inte tid att sitta vid datorn mer! Dags att laga middag, bönsallad med vinägrett. Till kvällen ska jag och lillkillen baka inför helgens loppis till förmån för de utsatta i samhället. Jag mår så himla bra av att hjälpa andra. 

Puss puss alla familjelivare <3

• Svar på tråden Inför MVC och lite andra frågor <3
  • Linnis92

RUL är vecka 18-20 vill du ha ultraljud innan det får du betala. Vissa landsting erbjuder kostnadsfritt KUB men inte alla.

Du bör börja äta vitaminer som finns på Apoteket och heter "Gravid". Det kommer din BM be dig, då tillför du bla järn och folsyra som är viktigt för fostret.

• LinneaJohansson
    Linnis92 skrev 2017-01-31 18:36:27 följande:

RUL är vecka 18-20 vill du ha ultraljud innan det får du betala. Vissa landsting erbjuder kostnadsfritt KUB men inte alla.

Du bör börja äta vitaminer som finns på Apoteket och heter "Gravid". Det kommer din BM be dig, då tillför du bla järn och folsyra som är viktigt för fostret.

Fia 28 skrev 2017-01-31 17:48:56 följande:

Om du inte gör kub så sker första rul vid v18-20.

Åh vad söta ni är. Tack för era svar! Är så himla nervös inför BVC, är rädd att de ska klanka ned på min kost :(
Svar på tråden Inför MVC och lite andra frågor <3