• kaktusen504

Gravid

Halloj allihopa plussade på Stickan i måndags och vore roligt att prata och följas åt till flera som är gravida omkring samma månad för lite tips och råd.

Har tyvärr haft en liten blödning som min barnmorska säger är min livmodertapp eller slemhinna som är skör då jag varken haft ont eller blödig mycket och det uppstod vid samlag. Någon som vart med om något liknande ?

• Svar på tråden Gravid
  • DearFox

Hej, plussade också i måndags! :D första barnet men har läst en hel del :) så länge det inte är en kraftig blödning så ska du inte oroa dig ^^ har själv inte fått någon blödning men det kan kommma lite rosa/bruna flytningar runt menstiden för vissa utan att vara någon fara :)

• kaktusen504

Åh grattis CAD roligt :) hoppas att de barnmorskan sa att det blev blödning vid sex tydde på känsliga slemhinnor iallafall :)

• Hmlan

Jag får blödningar vid sex nästan varje gång, ibland annars också, utan uppenbar anledning. Men är i vecka 16 nu och har sett den lilla, samt känner lite rörelser! Första blödningen var i samma veva som din och det var en mindre blödning men ändå "riktigt" blod som rann. Var helt säker på att det var kört, men sen kom inget mer. För att ge lite hopp bara när man är sådär osäker

• kaktusen504

Åh vad skönt att höra att man inte är ensam om detta iallafall. Har iallafall världens illamående på morgonen och huvudvärk så får hoppas att det är den lilla som busar med en ^^

• CML

Hej jag är gravid i V 6

Följer gärna med här, skönt att ha någon att stöta och blöta med.

Detta är min andra graviditet och jag upplever den väldigt olik den första.

Har konstant molvärk och jag är inte sugen på att äta mat. Knäckebröd med leverpastej funkar bra :)

Jag misstänker att det är tvillingar, mest eftersom vi gjort IVF och återfört 2 embryon men symtomen är som sagt starkare denna gången så det ska bli spännande att få veta!

Svar på tråden Gravid