• God i need a miracle

Ingen befruktad ägg trotts icsi

Hej allihopa, jag började ivf 2017 januari med gonal f 150 dos.vid ÄP blev det 19 ägg. 10 vid standard ivf och 9 vid icsi men ingen av de blev befruktad! !! Är så ledsen och jag undrar om det här hänt till några av er och hur gick det sen? Lyckades ni? Doktorn säger att det är inte så väldigt och de tror att mina ägg var dåliga! Jag har blivit gravid innan så det är lite förvirrande. Jag gör min ivf i linköping. Läkaren har börjat att prata om egg donation men jag vill inte ge upp så tidigt. Jag kommer byta medicine från gonal f till menopur och ser om det blir bättre.

• Svar på tråden Ingen befruktad ägg trotts icsi
  • BK1986

Hej.

Såhär har vår resa sett ut:

IVF nr 1 kort protokoll. Vanlig befruktning och då fick vi 1 av 9 befruktade. Det tog sig inte.

IVF nr 2 kort protokoll. ICSI på alla 6 ägg. Inget blev befruktat.

IVF nr 3 blev det långt protokoll och PICSI. Hela 4 av 8 befruktades. Blev gravid men fick MA i vecka 9.

IVF nr 4 blev det långt protokoll och PICSI igen. 3 av 6 befruktade och nu är jag gravid i vecka 12 och håller andan tills nästa ultraljud.

Hoppas att de byter metod och provar andra varianter som de gjorde för oss. Lycka till!

• Lillan15
    God i need a miracle skrev 2017-02-02 23:45:29 följande:

Hej allihopa, jag började ivf 2017 januari med gonal f 150 dos.vid ÄP blev det 19 ägg. 10 vid standard ivf och 9 vid icsi men ingen av de blev befruktad! !! Är så ledsen och jag undrar om det här hänt till några av er och hur gick det sen? Lyckades ni? Doktorn säger att det är inte så väldigt och de tror att mina ägg var dåliga! Jag har blivit gravid innan så det är lite förvirrande. Jag gör min ivf i linköping. Läkaren har börjat att prata om egg donation men jag vill inte ge upp så tidigt. Jag kommer byta medicine från gonal f till menopur och ser om det blir bättre.

Tjena!
    Har varit med om liknande 1 gång. Svaret från läkaren blev dåliga ägg. Han rek. oss äggdonation. 

Före den dåliga omgången så gjorde vi IVF med icsi. Då fick vi ut 7 ägg 1 befruktades, och vår dotter föddes 9 månader senare. 

Vi beslutade oss för att testa ÄD i Finland. Tro´t eller ej det lyckades på andra försöket (frysförsök). Så efter 9 mån. kom vår son! 

Lycka till!
  • God i need a miracle

Läkaren sa att mina ägg va bra kvalitet och de visste inte rik vad som hände. De gissar bara,min mans spermier var okej oxå.vilken medicine använde ni? Vilket protokoll? Jag ska byta medicine och ser hur det går .Herregud! Jag var inte beredd för sånt samtal från läkare, helt krossad! Vi börjar om igen om 5 veckor..

• BK1986
    God i need a miracle skrev 2017-02-03 23:07:51 följande:

@BK1986 fick ni svar varför det fanns ingen befruktning?

Nej. Vi blev erbjudna att testa oss för att kolla om kromosomavvikelser men vi avstod.

Vi har haft Menopur som medicin så jag hoppas att det hjälper er på traven!
  • Snuttis2

Menopur är värt att testa en omgång men om det inte skulle ge bättre resultat och ni gör landstingsfinansierad ivf(eller inte kommer vilja/kan betala för flera egn

A försök) så skulle jag definitivt välja äggdonation för det sista!! Fråga om ni kan ställa er i kö till det innan ni är klara med ivf? Brukar ofta ta lite kö pha begränsad tillgång till donatorer!

• UndrandeSökare

Trådstartaren - Även spermier som ser ok ut kan ha dnaskador tyvärr. Så problemet kan ändå vara spermierna. Den erfarenheten fick vi. Efter bättre spermatest utomlands fick vi veta att fragmentationshalten var för hög för att det skulle funka (trots att vi blivit gravida naturligt tidigare flera gånger men missfall). Så funkar det inte i Sverige sök er utomlands.

Svar på tråden Ingen befruktad ägg trotts icsi