• Helenahorn

Ljusbrunt streck naveln o neråt?

Hej!

Jag har fått ett ljusbrunt streck från naveln och neråt, vet inte om jag är gravid..

Är i v. 6+6 om jag skulle va gravid.

Men det förvirrar mig, för jag gjorde ett test när ja skulle varit i v. 5+2 som var negativt!?

Borde jag göra ett nytt test nu?

Har fått lite gravsymtomer som T.ex svagt illamående, sen mens, bruna randen på magen och krämiga flytningar som blivit vattniga nu.

• Svar på tråden Ljusbrunt streck naveln o neråt?
  • Snuttis2

Testa igen du kanske är låghormonare så det tar lite tid att få +! Har lite dålig koll på när linjen-

Linea Alba kan dyka upp men jag har nog trot att det var först senare under graviditeten?!

Lycka till

• Anx123456

Alltså jag har ett mörkt brunt svagt sträck från naveln ner och är 18 och inte gravid alls?

• littlepixiegrl

Linea nigra är vanligt vid graviditet, men brukar komma lite senare i graviditeten, runt andra trimestern. Testa igen :)
    Linea Alba (=vit rand) har jag alltid förknippat med en vit rand inne i kinden efter att någon liksom "tuggar" där. Fast nu läste jag att Linea nigra finns redan innan graviditet, men den är då ljus/hudfärgad, synd inte alla eller bara knappt och kallas då Linea Alba :)

• Helenahorn
    Snuttis2 skrev 2017-02-07 06:21:07 följande:

Testa igen du kanske är låghormonare så det tar lite tid att få +! Har lite dålig koll på när linjen-

Linea Alba kan dyka upp men jag har nog trot att det var först senare under graviditeten?!

Lycka till

Okej! Får väl testa en gång till..

det trodde jag med, fast sen var jag inne på nån annans sida och då var det några som hade fått nu i det tidiga stadiet. Tack så mycket!
  • Helenahorn
    Anx123456 skrev 2017-02-07 08:04:02 följande:

Alltså jag har ett mörkt brunt svagt sträck från naveln ner och är 18 och inte gravid alls?

Har du alltid haft den eller kom den bara upp nån gång? För jag har aldrig märkt den här tidigare och det känns lite konstigt att få sånt streck helt plötsligt och att mensen också är försenad.
  • Helenahorn
    littlepixiegrl skrev 2017-02-07 08:05:32 följande:

Linea nigra är vanligt vid graviditet, men brukar komma lite senare i graviditeten, runt andra trimestern. Testa igen :)

Linea Alba (=vit rand) har jag alltid förknippat med en vit rand inne i kinden efter att någon liksom "tuggar" där. Fast nu läste jag att Linea nigra finns redan innan graviditet, men den är då ljus/hudfärgad, synd inte alla eller bara knappt och kallas då Linea Alba :)

Okej!! Tack för informationen. Får testa igen, om det är negativt och mensen fortfarande inte kommit så vet jag inte vad jag gör.. Det är så förvirrande!!
Svar på tråden Ljusbrunt streck naveln o neråt?