• Marie19

Andra graviditeten - magen växer snabbare

Är nu i vecka 9, vecka 10 på fredag.

Jag föddde barn för precis ett år sedan.

Min mage har verkligen svullnat upp.

Är det så att magen blir större andra graviditeten?Har läst en del om det att tarmar och livmoder varit uttänjda och därför ser magen större ut tidigt.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Andra graviditeten - magen växer snabbare
  • Anotherone

För mig stämde det, särskilt i början. På dagarna var det inga problem att dölja magen men kvällstid var jag väldigt svullen.
    Och det är ju inte så konstigt, som du skriver så när man väntar första barnet ska allt spännas ut för första gången. Med nästa barn finns ju utrymmet där redan liksom.

Men nu när jag är i v 29 så tycker jag inte att magen är större än med barn #1, jag tror jag är ungefär lika stor som jag var förra gången.

• Gullufjump

Japp! Allt är liksom mer uttänjt och förslappat. Jag blev också mer påverkad av hormonerna andra gången.

• Misscaswell

Ja! Födde barn för knappt 1,5 år sedan och är i v 13 nu. Första graviditeten var det inga problem att vänta tills efter kub med att berätta på jobbet, men jag gjorde kub idag och har redan fått tänka på att ha på mig bylsiga kläder på jobbet i drygt en vecka för att dölja bulan... Och magmusklerna delade sig i v 12, mycket tidigare än första gången!

• Marie19

Så skönt att höra alla, min mage började synas (särskilt om man visste att jag var gravid) i vecka 15-16 nångång förra gången.

Jag tänker att jag inte ätit lika mycket som förra gången, då hade jag inget barn att ta hand om. Nu småäter av såklart lite på grund av illamående men det finns liksom inte tid till okynnesätande på samma sätt ;)

• Lindiza81

Magen brukar växa fortare ju fler barn man får. Redan efter första barnet. Jag är i vecka 8. Men magen e redan svullen ????????mitt illa mående har precis börjat med.

• Lindiza81

Magen brukar växa fortare ju fler barn man får. Redan efter första barnet. Jag är i vecka 8. Men magen e redan svullen :)mitt illa mående har precis börjat med.

• Marie19
    Lindiza81 skrev 2017-02-07 16:15:14 följande:

Magen brukar växa fortare ju fler barn man får. Redan efter första barnet. Jag är i vecka 8. Men magen e redan svullen :)mitt illa mående har precis börjat med.

Jag tycker att jag fått alla symtom mycket tidigare, mitt illamående kom redan vecka 6.

Förra gången typ v 8-9. JAg har känt av lite foglossning och halsbränna etc också.
  • Topcom

Jepp, fick ha gravidbyxor med trean i v 6 typ. Lite pinsamt. Fick även leta bylsiga kläder till jobbet så jag alla fall kunde dölja till v 12, inte så lätt ;)

• Joo3221414

Det där stämmer inte för mig. Nu i vecka 33 så är jag lika stor som jag var i v20-22 med första barnet. Dock så var jag ju svullen i början och såg gravid ut, men det är ju bara tarmar och gaser. Längtar tills jag får den där stora riktiga gravidmagen.. men har börjat ge upp om det.

• Lindiza81

Jag har 3 pojkar o en flicka. Jag mår lite illa men inget mer än så o yrsel. Har dock inget sug äter ej mer än vanligt. med pojkarna kräkte jag flera gånger om dagen. Med min dotter lite bara. Än så länge är det lugnt. Har ni märkt att er syn blir sämre ? Jag tycker jag ser sämre

Svar på tråden Andra graviditeten - magen växer snabbare