Kan invandrar vare en journalist?
Hoppas detta är rätt forum annars får väl någon mod flytta den.Jo det är så här att jag har gått en utbildning inom media och hade tänkt mig att bli en fotograf eller journalist, och har lite erfarenheter av fotografering m.m, Men nu idag så hade en bil åkt ner i ett dike här där jag bor så jag tog en liten promenad till stället där bilen hade krockat och jag ser då polisen som styr undan trafiken och jag står på gångstigen och börjar ta upp min telefon för att ta lite bilder på bilen för att sedan tipsa te.x aftonbladet eller någon annan nyhetsisa och när jag börjar ta kort så kommer en av poliserna fram och frågar vad fan jag håller på med och jag säger då att jag tar lite bilder för att skicka in till aftonbladet och då säger polisen, tar du bilder på en jävla bil som krockat och tänker skicka in det till aftonbladet?, jag säger ja precis och då säger han, Visa lite hänsyn nästa gång förfan! och ger mig en elak blick,
Varför säger han såhär?
har jag gjort något fel?
har detta något med att jag har arabisk påbrå att göra och att dom inte är vana att se en invandrare ta bilder eller tror att jag tänker göra något dumt?
för jag mena om en riktig journalist med te.x aftonbladet kläder med en riktig kamera hade varit där och tagit bilder så hade ju inte polisen brytt sig då journalisten bara gör sitt jobb och inte gör något olagligt,
Men varför hade denna rasistiska polisen så mycket hat om en invandrare som tog upp sin iphone för att ta bilder? Han frågade ju faktiskt vad fan jag höll på med och jag sa att jag tar lite bilder för att se ifall det möjligt att skicka in detta till aftonbladet, och jag har inte gjort något olagligt ju, man måste ju få börja någonstans? Jag har skickat in bilder och annat till aftonbladet förut och fått betalt så jag vet ju liksom vad jag höll på med och jag tog väldigt illa vid mig när polisen hade detta beteende mot mig som invandrare!
När han säger visa hänsyn för i helvete så menar han väl på att någon ha krockat och kanske skadat sig och man bör därför visa respekt, men så funkar det väl ändå inte för annars hade ju inga nyheter med bilder kunnat spridas
Kan jag anmäla polisen för någonting? vad bör jag tänka på tills nästa gång ifall jag skulle vilja ta bilder på någon incident nästa gång? eller har jag ingen chans inom journalist inriktningen p.g.a att jag ser arabisk ut? kan de vara så här att brotten ökat bland invandrare och gett polisen mer hat mot dessa?