IBS eller är det värre?
Hej!
Jag antar att jag inte är den enda men jag har synnerligen stora problem med min mage. Jag kan må bra på kvällen när jag lägger mig men när jag vaknar på morgonen kan jag känna mig illamående och allt för ofta när jag kommer till jobb och det är stressigt och att måste jag bli klar vid en viss tid så blir jag illamående så vänder sig magen ut och in. Jag blir svettig som att jag har feber (när jag inte har feber) och börja kräka och i värsta fall kan jag ligga och kräka i 1,5 vecka. Det är vid dessa tillfällen jag får åka in till akuten för att för dropp och tester men det slutar även med jag blir hemskickad. Vid ett tillfälle blev jag inlagd på sjukhus i 3 dagar för tester. Gastro, koloskopi och även svalt en kapsel med inbyggd kamera men testerna visar inget akut enligt läkarna. Jag har kontakt med min överläkare på Gastro och tarm mottagningen och mycket tyder på IBS med kräkningar och diarrè som konsekvenser. I o m att jag blir så sjuk och är borta från jobb så mycket som jag varit så har det lätt att jag uppsagd. Det är inte bara det utan det är också pga platsbrist. Jag har gått över till en annan diet (anpassade för ibs) men trots det så blev jag sjuk igen. Det är 3:e gången sen i december som jag blir så sjuk. Detta påverkar som sagt allt, jag har en son som är 3 år och då får min sambo ta allt eftersom jag inte orkar och det påverkar ju även min karriär även om jag har nytt jobb att tacka ja till om jag vill ha det. Det är ett mindre stressigt jobb men det är ju bevisat att det inte finns några garantier så varför skulle det inte hända igen? Jag blev även sjuk på detta sättet när vår son föddes och då låg jag också och kräkte i över vecka från samma dag när vi kom hem från BB. Det är ju såna här lägen tänker att blir jag ännu sjukare om vi skaffar 1 barn till? Det sista jag vill är att jag blir liggandes igen och min sambo går in i väggen. Är det någon annan som har såna här problem och i så fall har ni några råd? Kosten tänker jag på! Senast idag låg jag och tänkte på om jag överhuvudtaget fixar ett jobb eller att jag får gå och förtidspensioneras redan nu. Komiskt tanke givetvis men jag är bara 36 år och det måste ju gå att lösas på något sätt? Det förstör mitt och andras liv!