Stardust77 skrev 2017-02-26 14:55:52 följande:
Hejsan! Tack för ditt svar!
De vet inte varför det inte har tagit för oss.
Vi har bra ägg och spermier.
1 ägg fördes in direkt och 2 fryste dom ner till 2 nya försök.
Det är så mycket som rör sig i huvudet och den där rädslan att man inte ska lyckas alls då ja snart blir 40.
Måste bara koppla bort allt antar jag.
Äter Mitt val kvinna för att få i mig vitaminer.
Vad mer kan man tänka på?
Stardust77 skrev 2017-02-26 14:56:26 följande:
Ja vårt första uttag och insättning..
Okej
skönt endå att dom inte hittade något "problem". Fick ni veta varför dom tyckte att ivf va erat "bästa" val? Tänkte att de finns ju lite olika andra alternativ. För mig och min sambo så kom dom fram till att min sambo hade lite sämre värden på sina spermier så för oss va ivf vårat bästa alternativ
skönt att ni har två försök till innan ni behöver göra en till hel behandling (för mig va själva behandlingen hemsk)
hoppas verkligen de tar sig för er med något av dom försöken
även om de "tekniskt" sett blir lite svårare med åldern så är det ju fortfarande väldigt vanligt att man kan bli gravid endå
och ni har ju både bra ägg och sperme så då har ni goda chaner att lyckas
Jag kopplade bort allt när de inte tog sig på första försöket för att de vart ett sådant hårt slag för mig.. Jag vågade inte hoppas på att andra försöket skulle ta sig heller. Så jag vart smått chockad när jag sedan tog testet och de visade positivt
jag vet inte om de hjälpte eller inte att jag inte stressade/oroade mig något när andra insättningen gjordes. Jag lyckades också gå ner några kg mellan första och andra insättningen (fick vänta över sommaren) så att jag va på gränsen till normalvikt. Så vet inte om de hjälpte till lite också
Har du folsyra i dom vitaminerna?
tror inte riktigt att de finns så mycket man kan göra förutom "de vanliga" försöka äta allsidig kost och röra lite på sig. Är man (som jag va) lite "överviktig" så kan de vara bra att kanske försöka gå ner något kg för att öka chanserna, och är man underviktig så kan de va bra och försöka öka lite i vikten