Fick missfall. Varför blir jag inte gravid igen?
Hej!
Jag blev gravid förra året och det tog sig på andra försöket. Jag hann komma till vecka 12 sen fick jag missfall. Fostret hade varit dött sen vecka 10. Vi blev såklart otroligt ledsna och grät massor och saknade det som kunde ha blivit. Bf skulle varit i juni i år. När vi hade återhämtat oss någorlunda efter missfallet så trodde vi att det skulle gå hyfsat snabbt att bli gravid igen. Men nu har det gått snart 5 månader och INGENTING händer. Jag tycker jag sett ett svagt positivt på flera stickor vid 3 tillfällen men mensen kommer alltid varje gång ändå.
Enligt min läkare, som gjorde kontroll sist vid mitt missfall att allt hade kommit ut, så är jag superfertil och hade massa ägg i äggstockarna. Så han sa att jag säkert inte kommer ha några problem att bli gravid igen.
Men varför blir jag det aldrig? Vi har ju sex innan, vid och efter ägglossning. Kan det ha hänt något med mig efter missfallet? Är det vanligt att det tar sånhär tid? Om man nu är så fertil som jag tydligen skulle vara.
Detta börjar tära något enormt på mig och jag är väldigt otålig. Får nästan stress vid ägglossning för jag inte vet vad jag ska göra annorlunda denna gång för att öka chansen att bli gravid igen.
Det blir ju heller inte bättre av att många jag känner och många bekanta är gravida just nu som har blivit gravid EFTER mig men kommer få barn FÖRE mig :( varför skulle jag få missfall för? Allt såg perfekt ut och hjärtat slog i vecka 9, trots detta så dog den lille en vecka senare. Sannolikheten för missfall efter att sett hjärtat slå är liten men ändå fick jag den oturen..
Ååh vill bara bli gravid NU! :( vad är det för fel på mig egentligen_=/