• Jussanlehn

Avslag 15v

Hej, för 15 veckor sen så födde jag tvillingar. Men mitt avslag är fortfarande kvar, jag slutade blöda i två dagar också satte då i en spiral, men sedan kom det tillbaka och det ger sig inte alls! Det har även börjat lukta äckligt , men min barnmorska tycker inte att det borde kollas upp,. Är det någon mer som haft avslag så länge, och är normalt när man har väntat tvillingar? Börjar bli trött på att blöda

• Svar på tråden Avslag 15v
  • EpicNurse

Man har inte mer avslag om man burit tvillingar.

Du måste undersökas med ultraljud så man kan se om du har några rester kvar. Det kan också vara så att du fått en infektion av spiralen

• 2Deville

Det behöver inte vara avslag som kommit tillbaka efter spiralen. Man kan få väldigt mycket/oregelbunden och långa perioder med mens efter att satt in en hormonspiral.
    Det avtar med tiden/kan dock ta tid. Min mens försvann helt efter ett par månader. Det va jätte skönt.

Sedan till luktbesvär så är det tydligen så att med spiral så är det lättare att få obalans i underlivet. Något jag inte visste innan jag satte in min. Hade problem med det och tyckte det va jätte jobbigt och genant.
    Detta talade en gynläkare om för mig när jag tog ut den.

Mitt råd är att gå till gyn ist för bm med dina besvär.

• Anonym (Länge :O)

Det var väldigt länge! Jag har slutat blöda efter 1-2 veckor. Men efter sista barnet började det lukta äckligt! Kände igenom trosor o direkt jag flyttade täcket i sängen :S va in till Gyn, dom hittade ingenting, men fick ändå penicillin och då försvann det snabbt! Ring gyn :)

• Jussanlehn

Ja alltså min barnmorska sa att blödningar kan det vara vanligt, men grejen är den att det kommer som slem fortfarande. Har aldrig varit med om det hade tidigare när jag haft mens och avslaget innan jag satt in spiralen hade bara varit borta ett par dagar. Och det var precis som detta. får ringa En gynekolog på måndag

• Anonym (Sök hjälp nu!)

Är det gulaktigt på något sätt?

En infektion ska du INTE vänta med. Ring nu och få en akuttid isf. Tror inte du är speciellt sugen att ligga på sjukhuset nån vecka eller två för att infektionen spred sig ut i buken. Har själv haft det och det går fort!

• 2Deville

Gå och kolla det omgående! Håller med en infektion vill man inte ha.
    Lycka till

Svar på tråden Avslag 15v