Bästa IVF i Danmark tack!
Har ni tips på bra ivf klinik i Danmark?
Gärna pris och vad som ingår!
Tack :)
Har ni tips på bra ivf klinik i Danmark?
Gärna pris och vad som ingår!
Tack :)
Tror CFC är bra, de tänker lite utanför boxen om allt inte går som på räls. Det hade varit mitt förstahandsval.
Hej!
Jag har gjort 4 försök på Storken och jag är sjukt medveten om att jag har mindre möjlighet att bli gravid då jag är 42år. Men jag är väldigt besviken på dem på alla sätt och vis.
Det har blivit en industri där misstag på misstag upprepar sig. Jag fått feldosering på min medicin, de har glömt att skriva ut medicin till mig, de har varit okänsliga och vid ett tillfälle gick embryologen barfota vid insättningen av min blastocyst. Listan kan göras lång tyvärr.
Så även om jag nu självklart håller tummarna för fortsatt behandling, har två försök kvar så tänker jag se mig om efter någon annan klinik. Tex, Vitanova eller Triangel. Kanske någon som kan ge feedback på hur de har behandlat er, är ni nöjda? Är det någon som vill följas åt sommaren 2017?
Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.
/F
Hej!
Jag har gjort 4 försök på Storken och jag är sjukt medveten om att jag har mindre möjlighet att bli gravid då jag är 42år. Men jag är väldigt besviken på dem på alla sätt och vis.
Det har blivit en industri där misstag på misstag upprepar sig. Jag fått feldosering på min medicin, de har glömt att skriva ut medicin till mig, de har varit okänsliga och vid ett tillfälle gick embryologen barfota vid insättningen av min blastocyst. Listan kan göras lång tyvärr.
Så även om jag nu självklart håller tummarna för fortsatt behandling, har två försök kvar så tänker jag se mig om efter någon annan klinik. Tex, Vitanova eller Triangel. Kanske någon som kan ge feedback på hur de har behandlat er, är ni nöjda? Är det någon som vill följas åt sommaren 2017?
Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.
/F
Jag har gjort IVF och FET på Vitanova. Är jättenöjd med kliniken och mamma till tre gossar varav nytillskotten är tvillingar. Vänligt bemötande och proffsig personal.
Jag har gjort IVF och FET på Vitanova. Är jättenöjd med kliniken och mamma till tre gossar varav nytillskotten är tvillingar. Vänligt bemötande och proffsig personal.
Hej Calliope!
Så FANTASTISKT helt magiskt med dina gossar och tvillingar, Hurra, Hurra. Jag ska verkligen se mig om efter en annan klinik. Tack snälla för att du delar med dig. En fråga, valde du att sätta tillbaka 2 ägg och är ensamstående? De frågade mig om jag ville göra det men jag är osäker. Ska jag klara det, ska jag fixa det... ja många tankar som susar omkring. Men och andra sidan de har ju inte lyckts 4 tidigare försök så varför skulle de lyckas med att sätta tillbaka 2 ägg och att det blir tvillingar.
Önskar dig lycka till med dina killar :o)
Hej!
/F
Jo det var en sak till Tuvstarren.
Du kanske tror att det bara är jag som har haft otur men jag kan berätta om min nära väninnan som påbörjade insemination för två år sedan. Hon är 35 år och fult frisk.
Hon gör alla hormonprover som de efterfrågar i den åldern och inget mer. Efter två gånger så tyckte hon det var konstigt att hon inte blev gravid och då säger de, - du kanske ska spola dina äggledare? Hon tog denna informationen som att de visste att hon inte hade gjord det i Sverige och när hon inget sa på Storken lätt de henne prova 2 ggr då det oftast är fri passage. Sen sa de när hon undrade varför de inte hade rekommenderat henne att spola sig hos dem, sa de - ja har en ung tjej som du inte blivit gravid efter tredje försöket informerar vi om detta.
Mycket tråkigt historia även där och nu går hon i Sverige.
Hej Tuvstarren!
Absolut ska vi följas åt, en för alla, alla för en.
Du skriver att ni ska börja en utredning i Sverige, vet ni inte vad som saknas er? Kan ni göra en kostnadsfri utredning i Sverige?
Då är vi i samma sits!
Jag har haft ett rådgivningssamtal med Stork Kliniken förra månaden, och ska ner på ett första besök hos dem nu i sommar
www.billiga-tester.se/fertilitetssamtal-uppna-graviditet-p-10203.html
Hej tjejer!
Som jag har skrivit tidigare så kan jag inte rekommendera Storken. Idag hände det igen, deras misstag, deras bristande information men det är bara att lägga på hög och berget är väldigt högt nu.
Jag fick ägg insatt den 24 maj och testdag skulle vara den 6 juni, det sa det på ägginsättningen och sen skrev det det i papperna.
Jag blev ordinerad en dos av ägglossningsspruta i lördags den 27 maj som jag självklart tog. När jag sen satt och tänkte igår den 28 maj kom jag tänka på att man absolut inte ska testa två veckor innan testdatumet som är satt då det kan visa falsk positivt pga av ägglossningssprutan.
OCH då funderade jag på, borde de inte skjuta på min testdag då som var den 6 juni till senare eft jag tog sprutan?
OCH mycket riktigt när jag mailar denna frågan så varar de, Ojjjjj ja det glömde vi bort då ska du testa den 8 juni istället.
Men för Herrejävlar är jag läkare eller, eller betalar jag 100 000kr för att själv hålla reda på den kliniska biten.
Näää så skönt att det är över nu. Liver går vidare med seriösa kliniker. Men önskar er lycka till så klar.
Då är vi i samma sits!
Jag har haft ett rådgivningssamtal med Stork Kliniken förra månaden, och ska ner på ett första besök hos dem nu i sommar
www.billiga-tester.se/fertilitetssamtal-uppna-graviditet-p-10203.html
Hej!
Här är en till som använt sig av Vitanova! Funkade super och är nu i 23e veckan. Kan verkligen rekommendera dom. Jag var 41 nästan 42 när vi börja med ivf. På andra försöket gick det vägen! Vi hade försökt i fyra år innan vi till slut bestämde oss för att testa i Danmark förra hösten. Mycket trevlig pesonal proffsiga o seriösa.
Vad säger särbon? Vill inte han vara med? Nån månad hit eller dit spelar ingen roll. Tycker inte du ska känna nån panik förräns om några år. Tror inte min gubbe blivit så glad om jag gjort det utan han. För att uttrycka mig försiktigt. Men sånt kan kanske va olika.
Lycka till och hoppas du väljer V-nova!
/ A
Hej!
Här är en till som använt sig av Vitanova! Funkade super och är nu i 23e veckan. Kan verkligen rekommendera dom. Jag var 41 nästan 42 när vi börja med ivf. På andra försöket gick det vägen! Vi hade försökt i fyra år innan vi till slut bestämde oss för att testa i Danmark förra hösten. Mycket trevlig pesonal proffsiga o seriösa.
Vad säger särbon? Vill inte han vara med? Nån månad hit eller dit spelar ingen roll. Tycker inte du ska känna nån panik förräns om några år. Tror inte min gubbe blivit så glad om jag gjort det utan han. För att uttrycka mig försiktigt. Men sånt kan kanske va olika.
Lycka till och hoppas du väljer V-nova!
/ A
Kul! Varför ska man välja Danmark ist.f Sverige? Bättre resultat? Är snart 40 och tänkte köra ivf för vi lyckas nog inte på egen hand. Behöver tips.
Vi har ju barn sedan tidigare också genom IVF 2010 gjorde vi det, sedan ett barn genom misslyckad FET men egen verkstad (hormonstimulering) och Pergotime...sedan har jag blivit gravid 2 grr spontant men missfall varje gång då, så kroppen verkar behöva hormoner. Men börja om med IVF igen känns lite galet fast det är det läkarna rekommenderar....försökt oskyddat i ett år och jag har ju inte mkt tid kvar. AMH värdet mycket dåligt också.
Vi har ju barn sedan tidigare också genom IVF 2010 gjorde vi det, sedan ett barn genom misslyckad FET men egen verkstad (hormonstimulering) och Pergotime...sedan har jag blivit gravid 2 grr spontant men missfall varje gång då, så kroppen verkar behöva hormoner. Men börja om med IVF igen känns lite galet fast det är det läkarna rekommenderar....försökt oskyddat i ett år och jag har ju inte mkt tid kvar. AMH värdet mycket dåligt också.