• Seb81

Bästa IVF i Danmark tack!

Har ni tips på bra ivf klinik i Danmark?

Gärna pris och vad som ingår!

Tack :)

• Svar på tråden Bästa IVF i Danmark tack!
  • Anonym (Anonym)

Tror CFC är bra, de tänker lite utanför boxen om allt inte går som på räls. Det hade varit mitt förstahandsval.

• Flisan9113

Hej!
    Jag har gjort 4 försök på Storken och jag är sjukt medveten om att jag har mindre möjlighet att bli gravid då jag är 42år. Men jag är väldigt besviken på dem på alla sätt och vis.
    Det har blivit en industri där misstag på misstag upprepar sig. Jag fått feldosering på min medicin, de har glömt att skriva ut medicin till mig, de har varit okänsliga och vid ett tillfälle gick embryologen barfota vid insättningen av min blastocyst. Listan kan göras lång tyvärr.

Så även om jag nu självklart håller tummarna för fortsatt behandling, har två försök kvar så tänker jag se mig om efter någon annan klinik. Tex, Vitanova eller Triangel. Kanske någon som kan ge feedback på hur de har behandlat er, är ni nöjda? Är det någon som vill följas åt sommaren 2017?

Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.

/F

• Anonym (Anonym)
    Flisan9113 skrev 2017-05-05 09:54:08 följande:

Hej!

Jag har gjort 4 försök på Storken och jag är sjukt medveten om att jag har mindre möjlighet att bli gravid då jag är 42år. Men jag är väldigt besviken på dem på alla sätt och vis.

Det har blivit en industri där misstag på misstag upprepar sig. Jag fått feldosering på min medicin, de har glömt att skriva ut medicin till mig, de har varit okänsliga och vid ett tillfälle gick embryologen barfota vid insättningen av min blastocyst. Listan kan göras lång tyvärr.

Så även om jag nu självklart håller tummarna för fortsatt behandling, har två försök kvar så tänker jag se mig om efter någon annan klinik. Tex, Vitanova eller Triangel. Kanske någon som kan ge feedback på hur de har behandlat er, är ni nöjda? Är det någon som vill följas åt sommaren 2017?

Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.

/F

Jag kan bara instämma, Storkkliniken ger jag inte många pengar för. Var så lycklig när mina behandlingar var slut där. Hade avslutat mycket tidigare om jag inte hade köpt paket hos dem. Insåg när jag kom till Sverige att de verkligen suger ut alla pengarna, bl a fryser de alla embryon oavsett kvalitet medan de i Sverige bara fryser de i toppklass och som bedöms ha möjlighet att bli en graviditet. De rekommenderade att jag skulle göra ICSI men väl i Sverige visade det sig att lika många befruktades med vanlig IVF som de som gjordes med ICSI. Jag blev gravid på första försöket i Sverige och de som behandlade mig gjorde allt från början till slut så mycket proffsigare!
  • Calliope

Jag har gjort IVF och FET på Vitanova. Är jättenöjd med kliniken och mamma till tre gossar varav nytillskotten är tvillingar. Vänligt bemötande och proffsig personal.

• Flisan9113
    Anonym (Anonym) skrev 2017-05-05 16:28:00 följande:
    Jag kan bara instämma, Storkkliniken ger jag inte många pengar för. Var så lycklig när mina behandlingar var slut där. Hade avslutat mycket tidigare om jag inte hade köpt paket hos dem. Insåg när jag kom till Sverige att de verkligen suger ut alla pengarna, bl a fryser de alla embryon oavsett kvalitet medan de i Sverige bara fryser de i toppklass och som bedöms ha möjlighet att bli en graviditet. De rekommenderade att jag skulle göra ICSI men väl i Sverige visade det sig att lika många befruktades med vanlig IVF som de som gjordes med ICSI. Jag blev gravid på första försöket i Sverige och de som behandlade mig gjorde allt från början till slut så mycket proffsigare!
    Tack för att du var ärlig och till och med skrev om det här. Det betyder mycket och att man inte är själv med sin upplevelse. Jag skulle vilja varna hela omvärlden för dem men det är ju en rätt känslig situation som både jag sitter i då jag har ett försök kvar. Tråkigt nog tror jag inte de lyckas och börja nästan tro att det har med dem att göra än om mig. Men visst det är lätt att tycka en massa i sin egen kammar men som sagt har min enäggstvilling som referens...  Nu hade du visst chansen att gå i Sverige det har tyvärr inte jag så jag ska söka mig antingen till Vitanova eller Triangel. Grattis till bebben :o))
  • Flisan9113
    Calliope skrev 2017-05-05 17:14:36 följande:

Jag har gjort IVF och FET på Vitanova. Är jättenöjd med kliniken och mamma till tre gossar varav nytillskotten är tvillingar. Vänligt bemötande och proffsig personal.

Hej Calliope!
    Så FANTASTISKT helt magiskt med dina gossar och tvillingar, Hurra, Hurra. Jag ska verkligen se mig om efter en annan klinik. Tack snälla för att du delar med dig. En fråga, valde du att sätta tillbaka 2 ägg och är ensamstående? De frågade mig om jag ville göra det men jag är osäker. Ska jag klara det, ska jag fixa det... ja många tankar som susar omkring. Men och andra sidan de har ju inte lyckts 4 tidigare försök så varför skulle de lyckas med att sätta tillbaka 2 ägg och att det blir tvillingar.
    Önskar dig lycka till med dina killar :o) 

• Calliope
    Flisan9113 skrev 2017-05-09 16:14:41 följande:

Hej Calliope!

Så FANTASTISKT helt magiskt med dina gossar och tvillingar, Hurra, Hurra. Jag ska verkligen se mig om efter en annan klinik. Tack snälla för att du delar med dig. En fråga, valde du att sätta tillbaka 2 ägg och är ensamstående? De frågade mig om jag ville göra det men jag är osäker. Ska jag klara det, ska jag fixa det... ja många tankar som susar omkring. Men och andra sidan de har ju inte lyckts 4 tidigare försök så varför skulle de lyckas med att sätta tillbaka 2 ägg och att det blir tvillingar.

Önskar dig lycka till med dina killar :o) 

Jag fick tillbaka två ägg och båda fäste. Mina ägg var nerfrusna två och två och det var det sista som fanns kvar i frysen så jag hade optimal tur. Det har varit mycket lättare med tvillingarna än vad jag trodde det skulle vara. De äter samtidigt (om den ena sover tar jag upp och matar), byter blöja samtidigt osv.
  • Tuvstarren
    Flisan9113 skrev 2017-05-05 09:54:08 följande:

Hej!

/F

Jag är precis i startgroparna för IVF i Danmark nu. Ska börja med utredning i Sverige. Har haft kontakt med Storkkliniken men blir nu lite orolig efter kommentarer här i tråden om att de inte är bra... Vill gärna följas åt! Känner mig förvirrad och har typ massor med frågor och funderingar... Är 39... Har försökt med min särbo i fem år utan resultat och i Sverige räknas jag varken som ensamstående eller i en parrelation så att göra på svensk klinik är uteslutet. :(
  • Flisan9113
    Tuvstarren skrev 2017-05-12 10:32:15 följande:
    Jag är precis i startgroparna för IVF i Danmark nu. Ska börja med utredning i Sverige. Har haft kontakt med Storkkliniken men blir nu lite orolig efter kommentarer här i tråden om att de inte är bra... Vill gärna följas åt! Känner mig förvirrad och har typ massor med frågor och funderingar... Är 39... Har försökt med min särbo i fem år utan resultat och i Sverige räknas jag varken som ensamstående eller i en parrelation så att göra på svensk klinik är uteslutet. :(
    Hej Tuvstarren!
    Absolut ska vi följas åt, en för alla, alla för en.

Tyvärr kan jag inte på något vis rekommendera dem. Det jag skriver i tråden är bara toppen på ett högt isberg som jag har att kritiserad dem för. Nu är jag en oerhört noggrann person, vetgirig och kan ifrågasätta folk även auktoritäre. Hade jag inte gjort detta hade jag kunnat lulla på och de hade fått behandla mig som en i mängden som det gör med alla andra.
    Jag förstår att folk inte vågar ifrågasätta men om man satsar 100 000kr så har jag den rätten. Och en sak till, det är många som går i tron om att de blir korrekt behandlade men även de Storken/sköterskor/läkare är människor som gör mänskliga fel så att våga tänka kritiskt göra att man ser mer än man ibland vill göra. Men de andra som inte tänker kritiskt vet ju inte ens om att de inte får den bästa vården eller till och med blir felbehandlade.

Du skriver att ni ska börja en utredning i Sverige, vet ni inte vad som saknas er? Kan ni göra en kostnadsfri utredning i Sverige?

Ha en fin lördag.
    Flisan
  • Flisan9113

Jo det var en sak till Tuvstarren.
    Du kanske tror att det bara är jag som har haft otur men jag kan berätta om min nära väninnan som påbörjade insemination för två år sedan. Hon är 35 år och fult frisk.
    Hon gör alla hormonprover som de efterfrågar i den åldern och inget mer. Efter två gånger så tyckte hon det var konstigt att hon inte blev gravid och då säger de, - du kanske ska spola dina äggledare? Hon tog denna informationen som att de visste att hon inte hade gjord det i Sverige och när hon inget sa på Storken lätt de henne prova 2 ggr då det oftast är fri passage. Sen sa de när hon undrade varför de inte hade rekommenderat henne att spola sig hos dem, sa de - ja har en ung tjej som du inte blivit gravid efter tredje försöket informerar vi om detta.
    Mycket tråkigt historia även där och nu går hon i Sverige.

• Tuvstarren
    Flisan9113 skrev 2017-05-13 17:17:29 följande:

Hej Tuvstarren!

Absolut ska vi följas åt, en för alla, alla för en.

Du skriver att ni ska börja en utredning i Sverige, vet ni inte vad som saknas er? Kan ni göra en kostnadsfri utredning i Sverige?

Hej! Jag ska göra gynundersökning och hormonprover etc i Sverige. De ville ha allt sådant klart innan jag får mitt första journalsamtal hos dem. De på kliniken i Sverige visste inte om jag skulle behöva betala full avgift för det eller inte. De skulle ta reda på det innan mitt första besök där son är om två veckor.

Det kanske inte är något son fattas oss mer än att vi inte bor tillsammans nu och tiden! (Jag är ju 39 och han 49). Eller så är något fel, det kommer ju testerna att utvisa i så fall.

Till mig sa de att insemination är inget de rekommenderar efter 36 år då det är så liten chans per gång att det lyckas. Typ 10% chans per gång...
  • Carlii
    Tuvstarren skrev 2017-05-12 10:32:15 följande:

Då är vi i samma sits!

Jag har haft ett rådgivningssamtal med Stork Kliniken förra månaden, och ska ner på ett första besök hos dem nu i sommar
    www.billiga-tester.se/fertilitetssamtal-uppna-graviditet-p-10203.html

• Flisan9113

Hej tjejer!

Som jag har skrivit tidigare så kan jag inte rekommendera Storken. Idag hände det igen, deras misstag, deras bristande information men det är bara att lägga på hög och berget är väldigt högt nu.

Jag fick ägg insatt den 24 maj och testdag skulle vara den 6 juni, det sa det på ägginsättningen och sen skrev det det i papperna.

Jag blev ordinerad en dos av ägglossningsspruta i lördags den 27 maj som jag självklart tog. När jag sen satt och tänkte igår den 28 maj kom jag tänka på att man absolut inte ska testa två veckor innan testdatumet som är satt då det kan visa falsk positivt pga av ägglossningssprutan.
    OCH då funderade jag på, borde de inte skjuta på min testdag då som var den 6 juni till senare eft jag tog sprutan?

OCH mycket riktigt när jag mailar denna frågan så varar de, Ojjjjj ja det glömde vi bort då ska du testa den 8 juni istället.
    Men för Herrejävlar är jag läkare eller, eller betalar jag 100 000kr för att själv hålla reda på den kliniska biten.

Näää så skönt att det är över nu. Liver går vidare med seriösa kliniker. Men önskar er lycka till så klar.

• Tuvstarren
    Carlii skrev 2017-05-29 10:56:22 följande:

Då är vi i samma sits!

Jag har haft ett rådgivningssamtal med Stork Kliniken förra månaden, och ska ner på ett första besök hos dem nu i sommar

www.billiga-tester.se/fertilitetssamtal-uppna-graviditet-p-10203.html

Kul! Själv väntar jag nu på provsvar från prover... Gjorde du fertilitetsundersökning i Sverige? Gjorde du första samtalet på plats på kliniken eller via Skype? Till mig sa de att jag ska kontakta dem igen när jag har alla provsvaren.

Vet inte om jag orkar vända mig till en annan klinik nu. Att bara ringa det första samtalet var så stort att jag inte riktigt pallar med att ringa till andra kliniker. Får hoppas på det bästa! Har du någon egen donator? Vet inte hur jag ska göra... Min särbo/pojkvän är så seg och verkar inte komma iväg på sina kontroller som han måste göra så i mitt egoistiska sinne tänker jag att jag nu åker utan honom om han dröjer. Har sådan panik över att min tid rinner ut... Och det hade varit så bra att komma igång med detta i sommar, under semestern...
  • amandaaurora

Hej!
    Här är en till som använt sig av Vitanova! Funkade super och är nu i 23e veckan. Kan verkligen rekommendera dom. Jag var 41 nästan 42 när vi börja med ivf. På andra försöket gick det vägen! Vi hade försökt i fyra år innan vi till slut bestämde oss för att testa i Danmark förra hösten. Mycket trevlig pesonal proffsiga o seriösa.

Vad säger särbon? Vill inte han vara med? Nån månad hit eller dit spelar ingen roll.  Tycker inte du ska känna nån panik förräns om några år. Tror inte min gubbe blivit så glad om jag gjort det utan han. För att uttrycka mig försiktigt. Men sånt kan kanske va olika.
    Lycka till och hoppas du väljer V-nova!

/ A

• nypan78
    amandaaurora skrev 2017-07-28 19:12:36 följande:

Hej!

Här är en till som använt sig av Vitanova! Funkade super och är nu i 23e veckan. Kan verkligen rekommendera dom. Jag var 41 nästan 42 när vi börja med ivf. På andra försöket gick det vägen! Vi hade försökt i fyra år innan vi till slut bestämde oss för att testa i Danmark förra hösten. Mycket trevlig pesonal proffsiga o seriösa.

Vad säger särbon? Vill inte han vara med? Nån månad hit eller dit spelar ingen roll.  Tycker inte du ska känna nån panik förräns om några år. Tror inte min gubbe blivit så glad om jag gjort det utan han. För att uttrycka mig försiktigt. Men sånt kan kanske va olika.

Lycka till och hoppas du väljer V-nova!

/ A

Kul! Varför ska man välja Danmark ist.f Sverige? Bättre resultat? Är snart 40 och tänkte köra ivf för vi lyckas nog inte på egen hand. Behöver tips.
  • Seb81
    nypan78 skrev 2018-02-07 11:39:56 följande:

Kul! Varför ska man välja Danmark ist.f Sverige? Bättre resultat? Är snart 40 och tänkte köra ivf för vi lyckas nog inte på egen hand. Behöver tips.

Hej!

Nej jag vet inte... var mest för att jag ville ha hjälp med att bli gravid fort... jag är fortfarande inte gravid och vi väntar nu på att få komma i gång med ivf här i Sverige.

Vad spännande, har ni försökt länge?

Tycker att du ska kontakta sjukhuset där du bor och prata med dem på fertiliteskliniken där... vi var på privat först och bytte till landstinget där vi blev bättre behandlade och allt går mycket fortare där! Vi är äntligen super nöjda och i april ska vi på första mötet in i ivf världen, innan sommar trodde läkaren att vi skulle få hjälp. :)
  • nypan78

Vi har ju barn sedan tidigare också genom IVF 2010 gjorde vi det, sedan ett barn genom misslyckad FET men egen verkstad (hormonstimulering) och Pergotime...sedan har jag blivit gravid 2 grr spontant men missfall varje gång då, så kroppen verkar behöva hormoner. Men börja om med IVF igen känns lite galet fast det är det läkarna rekommenderar....försökt oskyddat i ett år och jag har ju inte mkt tid kvar. AMH värdet mycket dåligt också.

• Anonym (en som testat)
    nypan78 skrev 2018-02-08 23:06:51 följande:

Vi har ju barn sedan tidigare också genom IVF 2010 gjorde vi det, sedan ett barn genom misslyckad FET men egen verkstad (hormonstimulering) och Pergotime...sedan har jag blivit gravid 2 grr spontant men missfall varje gång då, så kroppen verkar behöva hormoner. Men börja om med IVF igen känns lite galet fast det är det läkarna rekommenderar....försökt oskyddat i ett år och jag har ju inte mkt tid kvar. AMH värdet mycket dåligt också.

Om ditt amh är mycket dåligt så gå över till äggdonation istället, det är mycket större chans med unga ägg. Vi bytte till äggdonation.
Svar på tråden Bästa IVF i Danmark tack!