• Tuvstarren

Bästa IVF i Danmark tack!

Flisan9113 skrev 2017-05-05 09:54:08 följande:

Hej!

Jag har gjort 4 försök på Storken och jag är sjukt medveten om att jag har mindre möjlighet att bli gravid då jag är 42år. Men jag är väldigt besviken på dem på alla sätt och vis.

Det har blivit en industri där misstag på misstag upprepar sig. Jag fått feldosering på min medicin, de har glömt att skriva ut medicin till mig, de har varit okänsliga och vid ett tillfälle gick embryologen barfota vid insättningen av min blastocyst. Listan kan göras lång tyvärr.

Så även om jag nu självklart håller tummarna för fortsatt behandling, har två försök kvar så tänker jag se mig om efter någon annan klinik. Tex, Vitanova eller Triangel. Kanske någon som kan ge feedback på hur de har behandlat er, är ni nöjda? Är det någon som vill följas åt sommaren 2017?

Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.

/F

Jag är precis i startgroparna för IVF i Danmark nu. Ska börja med utredning i Sverige. Har haft kontakt med Storkkliniken men blir nu lite orolig efter kommentarer här i tråden om att de inte är bra... Vill gärna följas åt! Känner mig förvirrad och har typ massor med frågor och funderingar... Är 39... Har försökt med min särbo i fem år utan resultat och i Sverige räknas jag varken som ensamstående eller i en parrelation så att göra på svensk klinik är uteslutet. :(
  • Tuvstarren
    Flisan9113 skrev 2017-05-13 17:17:29 följande:

Hej Tuvstarren!

Absolut ska vi följas åt, en för alla, alla för en.

Du skriver att ni ska börja en utredning i Sverige, vet ni inte vad som saknas er? Kan ni göra en kostnadsfri utredning i Sverige?

Hej! Jag ska göra gynundersökning och hormonprover etc i Sverige. De ville ha allt sådant klart innan jag får mitt första journalsamtal hos dem. De på kliniken i Sverige visste inte om jag skulle behöva betala full avgift för det eller inte. De skulle ta reda på det innan mitt första besök där son är om två veckor.

Det kanske inte är något son fattas oss mer än att vi inte bor tillsammans nu och tiden! (Jag är ju 39 och han 49). Eller så är något fel, det kommer ju testerna att utvisa i så fall.

Till mig sa de att insemination är inget de rekommenderar efter 36 år då det är så liten chans per gång att det lyckas. Typ 10% chans per gång...
  • Tuvstarren
    Carlii skrev 2017-05-29 10:56:22 följande:

Då är vi i samma sits!

Jag har haft ett rådgivningssamtal med Stork Kliniken förra månaden, och ska ner på ett första besök hos dem nu i sommar

www.billiga-tester.se/fertilitetssamtal-uppna-graviditet-p-10203.html

Kul! Själv väntar jag nu på provsvar från prover... Gjorde du fertilitetsundersökning i Sverige? Gjorde du första samtalet på plats på kliniken eller via Skype? Till mig sa de att jag ska kontakta dem igen när jag har alla provsvaren.

Vet inte om jag orkar vända mig till en annan klinik nu. Att bara ringa det första samtalet var så stort att jag inte riktigt pallar med att ringa till andra kliniker. Får hoppas på det bästa! Har du någon egen donator? Vet inte hur jag ska göra... Min särbo/pojkvän är så seg och verkar inte komma iväg på sina kontroller som han måste göra så i mitt egoistiska sinne tänker jag att jag nu åker utan honom om han dröjer. Har sådan panik över att min tid rinner ut... Och det hade varit så bra att komma igång med detta i sommar, under semestern...
Svar på tråden Bästa IVF i Danmark tack!