• Ronja543

Ni som blev gravida direkt efter MF, se hit!

Hej!

Jag blev gravid i slutet av december med bf 19/9 men graviditeten avslutades tyvärr i MF i vecka 8+2.

Både kroppen och psyket återhämtade sig bra efter och vi beslutade oss för att inte försöka bli gravida utan händer det så händer det.

Och nog hände det!! Vi har plussat igen! Vi har alltså inte fått någon mens efter missfallet så jag är helt clueless på hur jag ska räkna ut hur långt gången jag är. Plusen är ganska svaga och jag har ingen koll på när jag hade ägglossning.

Mitt missfall skedde iallafall den 10/2. Hur hade ni räknat?

Hur har ni andra gjort i denna situation? Och har någon några historier om hur det gick för eran andra graviditet?

• Svar på tråden Ni som blev gravida direkt efter MF, se hit!
  • 3 mf/halvar

Har själv efter alla mina missfall kommit igång normalt med ägglossning, har alltså kunnat räkna antingen dagen då jag fick kraftig blödning eller dagen då skrapning gjordes som "dag 1".

Två gånger har jag blivit gravid direkt efter missfall utan mens emellan. Första gången slutade det med missfall i 10. veckan, andra gången är jag nu i vecka 39+0.

• Ronja543
    3 mf/halvar skrev 2017-03-13 20:15:51 följande:

Har själv efter alla mina missfall kommit igång normalt med ägglossning, har alltså kunnat räkna antingen dagen då jag fick kraftig blödning eller dagen då skrapning gjordes som "dag 1".

Två gånger har jag blivit gravid direkt efter missfall utan mens emellan. Första gången slutade det med missfall i 10. veckan, andra gången är jag nu i vecka 39+0.

Tack för svar! Grattis! Roligt att det tog sig :)
  • EpicNurse

Du kan inte vara så mycket längre gången än man normalt är när mensen uteblir. Du kan utgår ifrån att första dagen på missfallet (10/2) är din sista mens. Så då är du v 4 nu ungefär. Stämmer både med att du har ganska svaga test och att man tidigast får ägglossning 10 dagar efter missfall/abort.

• Ronja543
    EpicNurse skrev 2017-03-13 22:46:33 följande:

Du kan inte vara så mycket längre gången än man normalt är när mensen uteblir. Du kan utgår ifrån att första dagen på missfallet (10/2) är din sista mens. Så då är du v 4 nu ungefär. Stämmer både med att du har ganska svaga test och att man tidigast får ägglossning 10 dagar efter missfall/abort.

Tack så hjärtligt!
Svar på tråden Ni som blev gravida direkt efter MF, se hit!