Har "förlåtit" min Bipolära fru, men nu misstänker jag att hon är otrogen igen..
Hej för att samanfatta det kort så är min fru bipolär och jag söker svar från dom som har det själv. Eller annhöriga till bipoära...
Till saken är att jag verkligen älskar min fru. problemet hon har som jag tyvärr har upptäckt nu den senaste tiden är att när hon är i manisk period ( känns som det) är hon mer kall mot mig. Och hon söker sig gärna uppmärksamhet från annat håll.
För en tids sedan så började en ny man på hennes jobb. Och dom har rätt tät kontakt. Har sagt att det gör väldigt ont att dom har kontakt och tål inte att han ringer privat tid. För det hände en exakt likadan situation för något år sendan och då lämnade hon mig....
Men hon säger bara att jag är bara inte van att hon har manliga kontakter och att dom bara är nära vänner. Och hon känner sig bara ensam och han är bara som en tjej kompis....
Problemet är att dom skickar bilder till varandra och smsar typ varje morgon och kväll.Och hon sminkar sig längre än vanligt. Och vill träna etc..
Och mina varnings klockor ringer rätt kraftigt och det knyter sig i magen. Men det kanske beror på sen förra gången...
Vad jag förstår nu är att vissa bipolära är mer otrogna när dom är i vissa perioder.
Jag vill höra från andra i samma sitts för att få lite inblick. Och är det så att dom alltid kommer söka "nya" partners och sen gå tillbaka till sina "vanliga" partners när dom har landat så att säga. Så kommer jag inte att klara av detta.
Känns som det är bättre att hitta en ny som verkligen har samma värderingar som mig.
Problemet är att vi har varit ett par i många år och barn och allting annat. Har offrat verkligen allt för henne och hon går alltid i första hand och barnen givetvis, som det ska vara i en familj....
Hon blir bara så egoistisk och empatilös ibland. Och nästa dag kärleksfull. Tänker på barnen som har genomlidigt en skilsmässa en gång redan.
Och jag går fan inte tillbaka om det händer igen. För då händer det igen och igen. Men jag vill gärna tro det bästa. Och man har skyldigheter mot varann som gifta. Så terapi är ju att föredra. Om nu inte partnern vägrar förstås....
Så ni andra som har flyttat tillbaka till eran partner som är bipolär. Har dom lyckats bättra sig eller varit otrogna igen ?
Ni som är Bipolär (gäller inte alla) och som varit otrogna. Har ni varit det igen?
Eller har ni sug att vara det igen?
Ni som varit otrogna, skulle ni själva förlåta så lätt?
Om man nu är vänner beter man sig väl inte så här?
Jag vet att jag skulle ha lämnat henne för länge sen. Men har man barn Måste man se bortom hat och det man tror på. Men tillslut är gränsen nådd hur som helst....
Tack för era svar...