Frågor och svar om Blastocyster
Hej!
Här bollar vi idéer och erfarenheter av att ruva på blastocyster, fakta, frågor och svar.
Hej!
Här bollar vi idéer och erfarenheter av att ruva på blastocyster, fakta, frågor och svar.
Kanske blir en hel tokig kommentar men jag har faktiskt haft minst lycka i ruvandet av dem!
Har gjort 3 färska 2 dagars insättning och 3 insättningar av fem dagars blastrocyter ! Blivit gravid 1 gång (spontant) och 2 gånger under ivf varav båda var vid färsk insättning! Den senaste sparkar i magen just nu!
Hej!
Aldrig hört att det skulle vara någon skillnad? Ju längre de odlas desto mer utvecklade /starkare visar de sig ju vara. Vilket i sig borde vara bra inför frys och tinning då processen i sig frestar på!
Snuttis - men var blastisarna FET och inte ET då?
Ts- lillebror här hemma är en sexdagars efter FET. Storebror var en femdagars ET. De kommer från samma omgång! Sexdagars hade börjat kläckas och de trodde den skulle fästa inom några timmar från återföring, vilket den gjorde också.
Men alla kliniker ser så olika på hur länge de ska odlas, men vi har god erfarenhet från långtidsodling.
Visst var det så, de var FET isar : )
Jag var otydlig här på rmc görs bara färska insättningar på 2 dagars o fet på fem dagars!
Kanske blir en hel tokig kommentar men jag har faktiskt haft minst lycka i ruvandet av dem!
Har gjort 3 färska 2 dagars insättning och 3 insättningar av fem dagars blastrocyter ! Blivit gravid 1 gång (spontant) och 2 gånger under ivf varav båda var vid färsk insättning! Den senaste sparkar i magen just nu!
Jag ska förhoppningsvis få tillbaka en fryst blastocyst om ett par veckor. Två av våra tre blastpcyster frystes på dag sex. Vet någon om det är någon för- eller nackdel med de som äe odlade sex dagar och inte fem?
Gjort 1 stimulering, ET i samband med detta, gravid och födde dotter. Två FET från samma stimulering, missfall på första (graviditeten utvecklades inte normalt, man såg guldsäck men ej foster) och gravid med andra FET i v 20 nu. Så av mina 3 överföringar jag gjort har jag blivit gravid på samtliga men fått ett MF.
Tråkigt att höra.. Bättre lycka nästa gång. Hoppas det går hela vägen vid nästa graviditet.
Skönt att du vet att du kan plussa dock. Det ger en hopp.
Har själv aldrig plussat
Har alltid väntat med att testa till utsatt testdag , som är ganska sent här- ruvardag 20!
De gånger jag varit gravid har jag varit symtomfri innan test de riktiga grav symtomen har kommit veckorna efter! När jag däremot fått minus har jag tyckt mig känna både det ena o de andra tidigt !
Har alltid väntat med att testa till utsatt testdag , som är ganska sent här- ruvardag 20!
De gånger jag varit gravid har jag varit symtomfri innan test de riktiga grav symtomen har kommit veckorna efter! När jag däremot fått minus har jag tyckt mig känna både det ena o de andra tidigt !
Snuttis - men var blastisarna FET och inte ET då?
Ts- lillebror här hemma är en sexdagars efter FET. Storebror var en femdagars ET. De kommer från samma omgång! Sexdagars hade börjat kläckas och de trodde den skulle fästa inom några timmar från återföring, vilket den gjorde också.
Men alla kliniker ser så olika på hur länge de ska odlas, men vi har god erfarenhet från långtidsodling.
Nej egentligen ingenting först i början, men var överstimulerade och det kändes rejält. Men ca tre veckor efter ET fick jag omgångar med jätteont "i magen" under nätterna. Var säker att något var fel, men allt gick ju bra. Fick ingen förklaring vad det kunde bero på.
Några dagar efter FET blödde jag lite, men inget ont.
Har under ruvningen inte känt någon skillnad egentligen mellan de gånger det gått vägen och de gånger det inte har det.
Tror att ju längre man odlar, desto bättre blir det.
Dock handlar det mycket om kvalité. Av 6 st befruktade ägg, klarade sig bara 2 st embryon som i mitt fall odlades till dag 5 och sattes in samma dag. Fick tillbaka 2. Hade dock fragment... Vet inte vad chanserna är då...
Ts- lillebror här hemma är en sexdagars efter FET. Storebror var en femdagars ET. De kommer från samma omgång! Sexdagars hade börjat kläckas och de trodde den skulle fästa inom några timmar från återföring, vilket den gjorde också. .