• Theryd87

Acetylsalicylsyra, nån med erfarenhet?

Hej!

Förhoppningsvis kommer vi att göra en fet nu i April.
    Jag har blivit tipsad om att Acetylsalicylsyra kan hjälpa för att få embryot att fästa. Det är tveksamt till om kliniken är ok att man tar det, kommer att fråga iaf.
    Men jag vill gärna höra om det är någon som har direkt erfarenhet och hur det gått?

Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Acetylsalicylsyra, nån med erfarenhet?
  • Jag är bara jag

Om du ska laborera på egen hand är det max en 3:edels tablett per dag du ska ta av barnalbyl. Jag fick Trombyl min 9:e ruvning och efter 4 tidigare missfall och då fick jag barn. Tror inte Trombylen i sig påverkade, men den skadade ju inte heller.

• Theryd87
    Jag är bara jag skrev 2017-04-08 19:43:41 följande:

Om du ska laborera på egen hand är det max en 3:edels tablett per dag du ska ta av barnalbyl. Jag fick Trombyl min 9:e ruvning och efter 4 tidigare missfall och då fick jag barn. Tror inte Trombylen i sig påverkade, men den skadade ju inte heller.

Tack för ditt svar =)
    Då vet jag hur jag ska tänka, kommer som sagt prata med dem innan jag gör nåt för jag vill inte göra nåt som kan påverka negativt. Men som du skriver, det skadade ju inte er. Grattis till din bebis =)
  • Jag är bara jag
    Theryd87 skrev 2017-04-09 09:08:01 följande:
    Tack för ditt svar =)
    Då vet jag hur jag ska tänka, kommer som sagt prata med dem innan jag gör nåt för jag vill inte göra nåt som kan påverka negativt. Men som du skriver, det skadade ju inte er. Grattis till din bebis =)
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym

Jag skulle verkligen avråda från att använda läkemedel som ute rekommenderas. Vem vet vad du har för okänt? Blödningsrubbning? Det görs ju alltid individuella bedömningar.

• Snuttis2

Själv gjort ivf och vet precis hur laddat och viktig processen är ! Skulle verkligen inte råda dig att mixa med läkemedel utan läkarnas inflytande!

• Jag är bara jag
    Anonym skrev 2017-04-09 11:40:22 följande:
    Jag skulle verkligen avråda från att använda läkemedel som ute rekommenderas. Vem vet vad du har för okänt? Blödningsrubbning? Det görs ju alltid individuella bedömningar.
    Förr fick alla som gjorde IVF i Falun Trombyl. Det anses inte speciellt farligt alls. Har man nåt fel där det skulle vara farligt vet man nog det själv.
  • Ztella

Ni som tagit trombyl, när startade ni? Innan ET eller efter?

• Theryd87
    Anonym skrev 2017-04-09 11:40:22 följande:

Snuttis2 skrev 2017-04-09 14:48:26 följande:

Själv gjort ivf och vet precis hur laddat och viktig processen är ! Skulle verkligen inte råda dig att mixa med läkemedel utan läkarnas inflytande!

Tack för er omtanke =) Som sagt tänker jag inte göra något utan att prata med kliniken. Jag vill veta om någon annan använt Acetylsalicylsyra för att få med mig argument till läkaren när jag pratar med henne om det. Och de är ganska inskränkta på kliniken och berättar inte om vad det finns för (så att säga) läkemedel man kan ta för att hjälpa kroppen.
    Jag har pcos vilket lett till att jag inte har äl eller mens överhuvudtaget i dagsläget. Så jag kollar upp allt som kan hjälpa mig på vägen till att bli en mamma =)

• Ztella

Har du läst om Donaferty? Kosttillskott som är nytt och som ska vara bra för oss med pcos!

• Anonym (!)
    Jag är bara jag skrev 2017-04-09 20:20:10 följande:
    Förr fick alla som gjorde IVF i Falun Trombyl. Det anses inte speciellt farligt alls. Har man nåt fel där det skulle vara farligt vet man nog det själv.
    Under förutsättning att man kollat upp ev kontraindikationer hos patienten! Det är potenta lm, och inget man som lekman ska råda andra om!
  • UndrandeSökare
    Theryd87 skrev 2017-04-08 19:40:49 följande:

Hej!

Förhoppningsvis kommer vi att göra en fet nu i April.
    Jag har blivit tipsad om att Acetylsalicylsyra kan hjälpa för att få embryot att fästa. Det är tveksamt till om kliniken är ok att man tar det, kommer att fråga iaf.
    Men jag vill gärna höra om det är någon som har direkt erfarenhet och hur det gått?

Tacksam för svar =)

Jag har sett att flera lyckats med en kombo av Trombyl och Prednisolon (kortisontabletter). Tormbyl 75mg kan förhindra ev, proppar och Prednisolon 10mg (kortisonet )lugnar immunförsvaret och kan få ägget att fästa.

Annars om du gör Ivf så kan du även be att de använder Embryo glue (näringslösning embryona läggs i innan insättning som gör att de
    lättare kan fästa).

Om du har Pcos, har du fått pröva Pergotime (såldes fram till 31 dec 2016)
    eller Letrozol?
  • Theryd87
    Ztella skrev 2017-04-10 17:47:45 följande:

Har du läst om Donaferty? Kosttillskott som är nytt och som ska vara bra för oss med pcos!

Det har jag, tänkte testa det om detta försök inte går bra. Har en bekant som börjat använda det så jag avvaktar även för att se hur det går för henne =) Har du testat?
  • Theryd87
    UndrandeSökare skrev 2017-04-12 23:32:02 följande:
    Jag har sett att flera lyckats med en kombo av Trombyl och Prednisolon (kortisontabletter). Tormbyl 75mg kan förhindra ev, proppar och Prednisolon 10mg (kortisonet )lugnar immunförsvaret och kan få ägget att fästa.

Annars om du gör Ivf så kan du även be att de använder Embryo glue (näringslösning embryona läggs i innan insättning som gör att de
    lättare kan fästa).

Om du har Pcos, har du fått pröva Pergotime (såldes fram till 31 dec 2016)
    eller Letrozol?
    Ah spännande, det ska jag höra med dem om vad de säger.

Har frågat om det, men de använder inte embryo glue, läkaren sa att det egentligen inte spelar någon roll vad det är för lösning, för huvudsaken är att lösningen är så lik livmoderns miljö som möjligt och de använder den som de tror mest på.

Har testat båda, inte gått så bra. Kommer ev testa trippel dos av letrozol i framtiden, men det beror på hur det går nu =)
Svar på tråden Acetylsalicylsyra, nån med erfarenhet?