Tack så hemskt mycket för svar!
Super tråkigt att du också har haft en del missfall och MA!
Jag brukar ha ganska oregelbunden mens (allt mellan 28-45 dagars cykel) och har därför haft svårt att veta när min ägglossning har varit. Även ägglossningtest har ALLTID visat negativt även de dagar som har visat sig att jag har haft ägglossning. Nu har jag dock köpt CBs fertilitetsmonitor för att kunna veta, och den har kunnat berätta för mig när jag har ägglossning. Rekommenderas verkligen för de som kanske har samma "besvär" som jag hade..
Ja precis jag har fått höra nästan för mycket att tidiga MF oftast beror på att de är något fel, och att kroppen oftast tar hand om de själv om man kan säga så.
Håller med om att man borde kunna kräva utredning, för även om inte vården har bekräftat en graviditet så betyder det ju inte att man inte har varit gravid samt fått missfall.. de räknas ju lika mycket för de, hur tidiga dom än är.. enligt mig då.. lever lite på hoppet att om de skulle bli ett till missfall så kan vi nog iallafall få en utredning för att verkligen se så att allt är okej eller få hjälp om det inte är det.
Ja vi är unga och jag får höra väldigt ofta tex "ni är så unga, stressa inte, ni har all tid i världen, res runt innan ni skaffar barn, ni har många år på er," osv osv..
jag har haft en otroligt stark barnlängtan ända sedan jag var 16 år gammal, alltså i snart 7 år, men då visste jag bättre och ville självklart gå ut skolan, skaffa jobb, körkort, bil, eget boende och såna saker som känns tryggt att ha när man vill starta en familj.
Nu har jag och sambon precis köpt ett hus!
Vart utomlands 7 gånger på ett år, fast anställning med extremt bra lön båda två.. ja du förstår, vi har lixom allt och när vi väl bestämmer oss för att börja försöka så går allt lite åt helvete...
Så ja, vi är unga, men varje månad växer längtan allt mer.. :)
Förlåt för en väldigt lång text..!