Ni med erfarenhet av proppar, fragmin, missfall, progesteronkräm se hit
Jag blev med barn direkt för två år sedan. Fick dock en allvarlig propp i v 27 och fick sedan gå på fragminbehandling i typ 9 månader för att mitt Protein S värde inte var bra. Nu ville vi börja syskonverkstaden och tog det sex månader att bli gravid. När vi väl blev gravida i julas fick jag missfall i vecka åtta. Jag tänkte då inte så mycket på det för ett missfall kan ju hända alla. Hade sådan tur att jag blev gravid efter ett par månader igen - men lyckan var även denna gång kortvarig då jag fick nytt missfall i helgen. Även denna gång i vecka åtta. Både gångerna har jag fått missfall knappt en vecka efter att jag börjat på ny förebyggande fragminbehanling. Kan det vara en "slump"? Jag vet att missfall ibland behandlas just med fragmin men det känns som lite för mycket slump att det sker i samma vecka och just när jag börjat med sprutorna. Nu vet jag inte hur jag ska göra eftersom man behöver tre missfall för att utredas. Ska vi försöka bli gravida så fort som möjligt så att vi kan få en utredning om det är något fel eller om man borde vänta så att kroppen får återställa sina nivåer själv. Å andra sidan om man väntar och det inte hjälper har man ju "slösat" tid. Har ni som haft blodpropp haft lätt att behålla era graviditeter sedan?
Någon som testat progesteronkräm? Läst lite om det men vet inte om det är så smart att ta extra hormon om man redan är proppbenägen? Tankar? Erfarenheter?