• Hakan1234

Hemmafest?

Fyllde 18 år för ett tag sen och har nu ok från mina föräldrar att få ha en fest I sommar. Bor i ett kedjehus på 150kvm och har en stor öppen nedervåningen med stor altan. Jag har en granne till höger om mig men bara skog till vänster. min fråga är hur många kan jag bjuda in? Och hur toleranta brukar grannarna vara i er erfarenhet?

• Svar på tråden Hemmafest?
  • Linnis92

Håll det till 20-25 pers så är det hyffsat städat förhoppningvis. Sen meddelar du grannen 7-10 dagar innan, helst face to face men åtminstånde en lapp i brevlådan.

• Petter och jag

Låt inte dina vänner bjuda in folk du inte känner. Lås in värdesaker. Sätt en sluttid för festen.

• Crazzy

Jag skulle börja med att snacka med grannen! Säg att du tänkte ha fest (vilket dina föräldrar har godkänt), att ni tänkte lyssna på musik och umgås. Säg då även till att grannen är välkommen över om ljudnivån blir lite hög. Det gör att de flesta blir betydligt mer toleranta med ljudnivån, man blir oftast mer medgörlig om man känner att man blivit tilltänkt i beslutsfattandet.

Gällande antalet gäster skulle jag kanske säga 30-40, men allt beror ju på vad det är för vänner du har. Jag skulle nog kunna bjuda 70 pers utan att det blir så stökigt, men så är mina vänner väldigt städade.

Svar på tråden Hemmafest?