• Anonym (Knut)

Mamman vägrar skriva på gemensam vårdnad.

Anonym (Emma) skrev 2017-05-03 14:59:43 följande:

Vet du vad vårdnad innebär? Det har inget som helst med umgänge att göra, eller att man som vårdnadshavare är mer betrodd som förälder.

Låt mig gissa: Du är en ensamstående mamma med vårdnad om ditt barn som inte anser att pappan behöver ha vårdnad för att vara delaktig. Gissade jag rätt? Det är nästan ingen annan som skulle påstå att vårdnad inte spelar någon roll för umgänge osv. OM det nu inte spelar någon roll så är det bara för ensamstående mammor att skriva över vårdnaden till pappan, eller hur? Jag vet att du inte skulle göra det och att du har en miljon skäl till varför just du ska ha vårdnad medan pappan inte ska ha det. Gemensam vårdnad borde ALLA med känd fader få vid födseln.
  • Anonym (Knut)
    Anonym (G) skrev 2017-05-05 09:10:42 följande:
    Tänkte också på det. Det är endast tillfällig föräldrapenning/VAB du kan lämna över till någon annan. Har en vän som jobbar med detta på FK och jag ville ta ut sambons FP-dagar han hade kvar på sin dotter innan dom försvann då jag var mammaledig med vår son. Det gick inte även fast vi bott ihop sen flickan var 1,5 år. Hon är nu 10. Men kanske är annat om faderskapet är fastställt men att pappan ändå inte har vårdnad?
    Men varför tog han inte ut dagarna själ eller erbjöd mamman dem?
Svar på tråden Mamman vägrar skriva på gemensam vårdnad.