Inlägg från: Anonym (3D-ultraljud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3D-ultraljud)

Kön på rul

När jag var gravid gjorde vi också 3D-ultraljud och det var en väldigt duktig och erfaren man som gjorde det (han är pensionär nu). Han kunde t.o.m. se och visa att testiklarna hade vandrat ner i pungen som de skulle. Så jag kan lugnt säga att det fanns ingen tvivel om könet efter det besöket. Jag tyckte själv man såg mycket bättre på 3D-ultraljudet.

• Anonym (3D-ultraljud)
    Anonym (Bäst) skrev 2017-05-05 00:31:16 följande:
    Selbing?

Efter att han gjort ultraljud med första barnet kunde vi inte kännas oss lika säkra på ultraljuden (den anatomiska granskningen, inte könet som är ganska oviktigt i sammanhanget) med andra barnet då han redan hade gått i pension. Finns inte en jävel som kommer i närheten av honom i norra Europa. Vi vet, vi har letat!
    Ja precis, Selbing :) Hans genomgång av allt, varenda liten del av kroppen var helt fenomenal tycker jag. Dessutom så fick jag veta under hela graviditeten att mitt barn var litet, vid alla undersökningar och ultraljud. Jag fick gå på tillväxtkontroller osv. Selbing däremot sa att det är normalstort, mer åt det lite större hållet. Barnet vägde 800 g mer än vad de hade uppskattat och var både längre och vägde mer än medel. Helt enligt var Selbing såg.
Svar på tråden Kön på rul