Snuttis2 skrev 2017-05-06 08:23:09 följande:
Med risk för att låta lite okänslig så vänta med att testa ! Jag förstår tillfullo din oro och förväntan jag är själv ivf: are så jag har upplevt processen och infertilitet!
Men Vad har du fått för test dag från kliniken? Vi fick nästa alltid dag 18 för att inte testa för tidigt och då få en reaktion på otrivelle sprutan eller ett falskt positivt pga en kemisk graviditet !
Använder du något form av progresteron/ typ lutinus? De läkemedlen ger mer symtom och lurar ofta. De riktiga symtomen kommer ofta mkt senare framåt v 5-6-7! Att du fått minskade symtom kan antingen tyda på något av det jag nämnt ovan, eller pms, eller missfall! Har själv haft flera något tidigt o något lite senare. Flera gånger har jag haft massa symtom o trott att jag varit gravid, men de gånger jag faktiskt varit det- har symtomen kommit långt efter testdag o avslut av medicinerna!
Det finns vad jag vet ingen vetenskap som säger att starkare färg på testen tyder på mer hcg , det brukar ofta stå motsatsen på grav testen. Därav brukar gyn inte rek att man fortsätter testa o jämföra.
Förlåt om jag låter lite förmanande , jag håller tummarna att du är gravid o att det går bra!
Tack för ditt svar !! Du låter inte okänslig. Jag har testdag idag så nu är det 18 dagar sedan ägguttag ett och testst visar fortfarande positivt. Du har helt rätt man ska verkligen inte hålla på att testa. Jag gjorde sist och då hade vi en kemisk graviditet som tyvärr avstannat mycket tidigare.
Alla gånger precis som du skriver så har jag haft så mycket symptom men inte varit gravid. Den här gången är jag det enligt testet då men känner mig sååå ogravid. De få symptom jag hade är nu helt borta.
Men de finns alltså lite hopp som ni skriver att symptom kan komma efter eller runt nästa vecka och vecka sex.
Jag har lutinus just nu. Jag vet att dem kan skjuta upp mensen om de är ett missfall. Tycker du jag ska trappa ner saknat med dem eller bara sluta direkt?
Tack igen snälla för ditt svar !!