• K Kalle

Vilken chokladboll är godast?

Egentligen föredrar jag en chokladboll med mycket kakao och bitar av mörk choklad i (som Schmäck hade i Umeå), men ibland fikar jag på Espressohouse och köper en chokladboll där. De har bytt chokladboll sedan en tid tillbaka. Jag tycker nästan att den gamla var godare, för det mesta i alla fall. Eller... egentligen vill jag ha den gamla chokladbollen men lite mer choklad utanpå som det är på den nya. Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken chokladboll är godast?
  • Mascaraklumpar

Gammal mat ska man inte äta.

• K Kalle
    Mascaraklumpar skrev 2017-05-08 20:17:19 följande:

Gammal mat ska man inte äta.

Alla fattar givetvis vad jag menar, men kul! Att jag inte såg det själv.
  • Mascaraklumpar
    K Kalle skrev 2017-05-09 08:19:32 följande:

Alla fattar givetvis vad jag menar, men kul! Att jag inte såg det själv.

I fortsättningen ska jag försöka komma ihåg att logga ut från familjeliv innan jag låter min busiga 10-åring använda datorn. Ber om ursäkt för kommentaren!
  • Praktisk59

Hemmbakade negerbollar

• K Kalle
    Mascaraklumpar skrev 2017-05-10 00:40:05 följande:
    I fortsättningen ska jag försöka komma ihåg att logga ut från familjeliv innan jag låter min busiga 10-åring använda datorn. Ber om ursäkt för kommentaren!
    Fast den var kul
  • K Kalle
    Praktisk59 skrev 2017-05-10 00:57:53 följande:

Hemmbakade negerbollar

Jovisst. Det tycker jag också. Särskilt mina egna med hackad mörk choklad i. Men nu var frågan om just Espressohouse nya chokladboll är godare än den nya eller om det är tvärtom. Den enda chokladboll på café jag tyckt om har varit just Espressohouse. De flesta smakar bara socker. Köpte en dyr på café Dagny (?) på Stockholms C en gång. Smakade bara havregryn och socker. Verkligen bortkastade pengar.
Svar på tråden Vilken chokladboll är godast?