• Anonym9291

Tidig graviditet och dålig i magen?

Hej alla!

Ja som rubriken låter så är jag tidigt gravid ( v5) och jag är riktigt riktigt dålig i magen, har detta med graviditeten o göra eller är de något annat som spökar?! ????

• Svar på tråden Tidig graviditet och dålig i magen?
  • Malva2015
    Anonym9291 skrev 2017-05-16 07:11:13 följande:

Hej alla!

Ja som rubriken låter så är jag tidigt gravid ( v5) och jag är riktigt riktigt dålig i magen, har detta med graviditeten o göra eller är de något annat som spökar?! ????

Classic!
    Var så dålig i magen första tiden:) grattis och lycka till!
  • Estor

Samma här. V.12 nu och börjar bli bättre :)

Tyckte vara alla snackat om hur förstoppad man ska bli..

• Anonym9291
    Malva2015 skrev 2017-05-16 13:32:52 följande:

Classic!

Var så dålig i magen första tiden:) grattis och lycka till!

Tack för svaret, är så orolig för mf och vill bara att dessa sista 7 veckor ska springa fram så risktiden är över
  • Anonym9291
    Estor skrev 2017-05-16 18:22:52 följande:

Samma här. V.12 nu och börjar bli bättre :)

Tyckte vara alla snackat om hur förstoppad man ska bli..

Eller hur! Också bara hört om att man blir förstoppad, men så skönt att läsa att de ger med sig längre fram hehe jag längtar redan hehe
  • Malva2015
    Anonym9291 skrev 2017-05-16 19:15:45 följande:
    Tack för svaret, är så orolig för mf och vill bara att dessa sista 7 veckor ska springa fram så risktiden är över
    Det var jag med, orolig alltså.
    Men dålig i magen är ett bra och starkt grav tecken! Då är alla hormoner i rusning och bebbe mår bra. Lycka till!
    Fortare än du tror har du en liten hos dig
  • Anonym9291
    Malva2015 skrev 2017-05-16 22:49:19 följande:

Det var jag med, orolig alltså.

Men dålig i magen är ett bra och starkt grav tecken! Då är alla hormoner i rusning och bebbe mår bra. Lycka till!

Fortare än du tror har du en liten hos dig

Oh du vet inte hur mycket du just lugnat mig, tusen tack! Jag längtar så jag blir helt tokig hehe
  • Malva2015
    Anonym9291 skrev 2017-05-17 18:57:38 följande:
    Oh du vet inte hur mycket du just lugnat mig, tusen tack! Jag längtar så jag blir helt tokig hehe
    Ja jag vet hur man driver sig till vansinne! Njut av att du har det bästa i livet framför dig! Försök att koppla av och glöm inte att googla "spökveckor" så du inte blir för skräckslagen :)
  • Anonym9291
    Malva2015 skrev 2017-05-17 19:27:14 följande:

Ja jag vet hur man driver sig till vansinne! Njut av att du har det bästa i livet framför dig! Försök att koppla av och glöm inte att googla "spökveckor" så du inte blir för skräckslagen :)

Haha spökveckor? Måste jag googla på nu direkt
  • Ellebje

här är en till! jisses, har behövt springa på toa flera ggr per dag med massa magknip på det också. inte så vanligt annars kan jag meddela.

vi får väl njuta att det är åt det hållet :) inte så kul att vara förstoppad. huva!
    men visst blir man orolig då det egentligen bara skrivs att man kan bli förstoppad?! 

lycka till med graviditeten iaf!

• Anonym9291
    Ellebje skrev 2017-05-20 10:30:09 följande:

här är en till! jisses, har behövt springa på toa flera ggr per dag med massa magknip på det också. inte så vanligt annars kan jag meddela.

vi får väl njuta att det är åt det hållet :) inte så kul att vara förstoppad. huva!

men visst blir man orolig då det egentligen bara skrivs att man kan bli förstoppad?! 

lycka till med graviditeten iaf!

Mitt ha lugnat ner sig nu, så skönt!

Verkligen, jag har de hellre såhär än att vara förstoppad hehe

Tack detsamma, hur långt gången är du?
  • Ellebje
    Anonym9291 skrev 2017-05-20 11:41:35 följande:
    Mitt ha lugnat ner sig nu, så skönt!

Verkligen, jag har de hellre såhär än att vara förstoppad hehe

Tack detsamma, hur långt gången är du?
    va skönt då!
    samma här, vissa dagar bara som det är så just nu =)
    jag är "bara" i vecka 6 än sålänge, det var nog mest runt plusset
    som magen var som värst =) v. 4-5..
  • Anonym9291
    Ellebje skrev 2017-05-20 17:27:28 följande:

va skönt då!

samma här, vissa dagar bara som det är så just nu =)

jag är "bara" i vecka 6 än sålänge, det var nog mest runt plusset

som magen var som värst =) v. 4-5..

Vi går in i vecka 6 idag :)

Håller med dig om att de var där runt plusset som magen var värst, nu känner jag nästan ingenting alls.
Svar på tråden Tidig graviditet och dålig i magen?