Anonym (Mamma) skrev 2017-05-20 13:53:45 följande:
Hon går inte på förskola och jag menar att hon spottar ut allt. Hon kan suga på en bit gurka eller få i sig nån sked yoghurt och det är allt. Oavsett hur hungrig hon är.
Har pratat med både bvc och läkare, men det hittas inget fel.
Jag har erfarenhet av en sjuårig pojke som under lång tid oroat sin mamma genom att äta oroväckande lite. Dock uppvisade han det beteendet enbart hos sin mamma och inte hos sin pappa t ex.
Det fanns inga större medicinska avvikelser, men han blev lätt trött och benägen att få utbrott på ett sätt som avvek. Hans mamma blev såklart stressad av allt detta, och det hjälpte inte heller.
En vinter fick han ett oklart magvirus som gav honom rejäla magsmärtor i nästan två veckor, och vården kunde inte hitta något, utan bara säga vad det INTE var. Han blev till slut bättre, det läkte ut, och det intressanta och framför allt positiva, är att han blev en helt annan kille, som både äter och uppvisar ett mer stabilt humör. Nu vet jag att det är skillnad på tvååringar och sjuåringar, men jag ville ändå berätta.
Du får gärna förtydliga ang vården. Vad sökte vården efter, och vad hittade dem inte?
Det sägs ju ofta att barn inte svälter sig. Om det ändå är så i ditt fall borde vården ha undersökt vikt och blodvärden m.m. Hur ser viktkurvan ut, och vad säger blodvärdena?