• pco

ivf syskonförsök

Hej!
    Vi har kämpat i flera år med att skaffa barn och med 4mf i bagaget o efter 5 hela ivf försök och på 10onde insättningen kon vår efterlängtade dotter till oss i maj 2015.

Nu vill vi ha ett syskon till henne.
    Undrar, ni erfarna hur har det gått för er vid syskonförsök? Är detta något kroppen känner igen?

Tar provera än så ska snart invänta mensen.

• Svar på tråden ivf syskonförsök
  • GotToHaveFaith

Har inget svar på din fråga för jag är själv i samma situation. Vi kämpade länge men fick till slut vår dotter med hjälp av icsi och fet. Hon är nu ett år och vi ska göra fet nu i juni. Jag har inte jätte stora förhoppningar för vi har bara ett embryo kvar.. men klart jag hoppas!

Jag är också rädd att det inte kommer gå över huvud taget och att det kommer att bryta ner mig totalt.. men tänk Om. Det är med blandade känslor vi börjar denna process än en gång. Vi längtar ju så efter ett syskon men är även rädda att det inte går..

Ska ni göra ivf från början eller fet?

• pco
    GotToHaveFaith skrev 2017-05-30 08:45:32 följande:

Har inget svar på din fråga för jag är själv i samma situation. Vi kämpade länge men fick till slut vår dotter med hjälp av icsi och fet. Hon är nu ett år och vi ska göra fet nu i juni. Jag har inte jätte stora förhoppningar för vi har bara ett embryo kvar.. men klart jag hoppas!

Jag är också rädd att det inte kommer gå över huvud taget och att det kommer att bryta ner mig totalt.. men tänk Om. Det är med blandade känslor vi börjar denna process än en gång. Vi längtar ju så efter ett syskon men är även rädda att det inte går..

Ska ni göra ivf från början eller fet?

Ja detta är kämpigt. Och egentligen är jag nog inte redo att börja om igen men tror aldrig att jag blir det egentligen. Men va gör man inte för ett syskon.
    Vi får börja om igen tyvärr. Min dotter var en fet, blastis.
    Känner att min dotter tig så många försök så har heller i GA direkta förhoppningar. Detta är vårt sista vi gör då ekonomin tryter på allt va detta innebär samt för mig också, jag orkar inte med sprutor hit o dit o vara ledig från jobb o massa sånt.
    När börjar ni?
    Lycka till :)
  • GotToHaveFaith

Vi kommer att göra den här cykeln, jag är idag på dag 6, så fet blir antagligen om ca 11 dagar! Jag är jätte rädd att embryot inte kommer klara upptiningen.. Annars blir det att börja om från början, och det blir isåfall vårat sista försök antar jag. Som du säger så är det inte så enkelt.

Håller tummarna för er!!

Svar på tråden ivf syskonförsök