• BF2018

V. 6 och redan enorm mage

Hej! 

Jag har som rubriken tyder, en såpass enorm mage redan att jag knappt har några kläder som passar och dessutom döljer magen. Vi vill helst inte berätta för någon än, då det är så tidigt i graviditeten. Är idag i v. 5+6.
    Är detta normalt?
    Är det någon mer som känner igen sig i detta?

Hur har ni gjort, när har ni berättat för chef, kollegor, vänner och familj? Jag kan nästan inte dölja det längre...trots att vi gärna vill vänta med att berätta.

Finns det fortfarande chans att magen "försvinner" igen och först återkommer när bebisen har växt sig större? Iom att jag är så stor redan så känns detta orimligt..

• Svar på tråden V. 6 och redan enorm mage
  • BF2018

Princess77: Ett litet hopp att den försvinner inom 3-4 veckor då ;) 

Jovisst är det tidigt att berätta, men hur ska jag undvika när jag redan är stor som ett hus? (inget emot magen, bara jobbigt att dölja fram tills jag öppet kan visa den). Problemet är dock att vi har arbetskläder som jag inte får på mig längre...byxorna kan inte ens användas med hårsnodd runt knappen. Något tips? Jag har fram till graviditeten varit noga med vad jag äter och har ingen bra förklaring till viktuppgång...hade hoppats på sommarvärme så jag kan komma undan med förklaring om värme och klänning!

EpicNurse: Håller tummarna för att magen snart försvinner ett tag då ;)

Svar på tråden V. 6 och redan enorm mage