Separera från bonusfamilj?
Jag lever i en bonusfamilj sen 4 år tillbaka. Det är jag, min sambo och våra två barn från våra tidigare relationer. Familjen är riktigt sammansvetsad och vi "hör" ihop, barnen beter sig som biologiska syskon men har även blivit bästisar då de är lika gamla.
Problemet som ligger är mellan mig och min sambo, relationen räcker inte till. Jag har höga krav på att vara lycklig i min relation och har en stark målbild över hur en relation ska se ut, men känner inte att vi når fram riktigt. Jag känner att han inte lyssnar, uppskattar eller visar intresse för mig. Jag känner mig inte direkt speciell utan har känslan av att han ser mig som en kompis som han delar matlagning och barnpassning och ibland har sex med.
Han däremot tycker att vi har det jättebra om jag inte hade haft för höga krav, vilket får honom att trippa på tå för att tillgodose mina behov, säger han. Jag märker av detta att han "är på sin vakt" och blir misstänksam över att han inte är ärlig mot mig av rädsla för att starta en diskussion. När jag tar upp detta som problem så säger han antingen att vi får bli bättre på att vårda relationen (men vi misslyckas) eller så åker vi till banken och han får köpa ut mig från bostadslånet så vi kan separera direkt.
Det känns ofta som att jag gör mycket på hans villkor på beskostnad av mitt liv och drömmar, t.ex. Jag har långa pendlingar pga vart vi bor (till fördel för hans pendling till jobb och dagis) jag är osäker på om jag vill ha fler barn i framtiden, vill jag ha barn så kommer vi att göra slut för han vill INTE ha fler, jag vill gifta mig han är totalt ointresserad av det, jag är öppen för att ska hund i framtiden, han vill INTE.
Det har totalt sett låst sig mellan oss, det är så många förändringar som behöver göras och hade vi inte haft barnen så hade jag nog ärligt gjort slut för några år sen. Det gör så ont att utsätta barnen för en till separation när de äntligen landat i vår nya familj. Fixar dom det? Vad gör man när man känner att man är lycklig i barnens närvaro, men besviken på sin sambo som inte lever upp till ens förväntningar man har på ett förhållande?
Någon som far erfarenhet från att separera från en bonusfamilj?